Idén 88,6 milliárd forint összegű fejlesztést tervez a MÁV Rt. Ebből az összegből az árufuvarozásra 3,2 milliárd, a személyszállításra 22,5 milliárd, a vontatójárművek felújítására 13,4 milliárd, egyéb beruházásokra – állomások, műtárgyak fejlesztése – 6,1 milliárd forintot költ a vasúttársaság. A törzshálózat egyes szakaszainak újjáépítésére 43,4 milliárd jut. A tervezett beruházásokhoz 25,7 milliárdot a költségvetés biztosít, ugyancsak 25,7 milliárd a korábban felvett állami és MÁV-hitel, az ISPA-támogatás mértéke 15,2 milliárd, ezeken felül további 22 milliárdos kölcsön felvételét tervezi a MÁV. Mangel János, a MÁV Rt. fejlesztési főosztályának vezetője a jelentős beruházásokról elmondta: az Európai Fejlesztési Bank (EIB) hiteleiből folytatják – 2005-ig – a Budapest– Újszász–Szolnok vasúti fővonal korszerűsítését, az idén megkezdik és a tervek szerint jövőre befejezik a Cegléd–Kiskunfélegyháza–Szeged vonal rehabilitációs munkálatait. Az ISPA-források felhasználásával újítják fel a vasútvonalat Vecsés–Cegléd–Szolnok, Budapest–Hegyeshalom, illetve Boba és Zalalövő között 2006-ig. A Boba– Zalalövő–Bajánsenye vasútvonalat villamosítják.
Ugyancsak ISPA-pénzek felhasználásával kezdődnek az idén a felújítási munkák a Békéscsaba– Lökösháza vonalon. Az ISPA igénybevételekor – amire 2001 óta nyílik lehetőség – a teljes beruházási költség ötvenszázalékos mértékéig hazai forrást kell biztosítani, ami a vasúti fejlesztések esetén 40 százalék bankhitel és 10 százalék állami pénz. Ebben az évben tisztán állami forrásból nem kezdődik vasútvonal-fejlesztés. A vontató-, illetve a személyszállító járművek korszerűsítését – mivel az állam ehhez nem biztosít forrásokat – is kizárólag hitelből valósítja meg a vasúttársaság, ami a jelenleg is tekintélyes adósságállományt növeli.
Megdőlt Milák Kristóf nagy rekordja az olimpiai aranyérmes számában a vb-n
