Ezt az Ocean nevű változatot az alapfelszereltsége különbözteti meg a többi Golftól; a modell hagyományosan jó tulajdonságai – biztonság, komfort, értékállóság – természetesen ennél a kivitelnél is megmaradtak. A jó minőség már kívülről is látható a kocsin, hiszen a teljes egészében horganyzott karosszéria elemei közt a rések mindössze 3,5 milliméter szélesek, ami határozottan masszív benyomást kelt. Ugyanez az érzés keríti hatalmába azt, aki beül az autóba: a kárpitok igényesek, a felületkezelt műanyagok kellemes tapintásúak, a görgős ülések finoman csúsznak.
Az 1.6-os, 105 lóerős motor könnyen és csendesen mozgatja a kocsitestet, a futómű pedig határozottan jó a kompakt autók kategóriájában: az autó finoman gurul, a kisebb úthibák alig érezhetők benne, ugyanakkor stabil marad a kanyarokban. A Golf fogyasztása ezzel a motorral országúton hat liter alatt marad, és városban is alig haladja meg a kilenc litert, ami egy ekkora autó esetében jó értéknek számít.
A kocsi gazdagon felszerelt, és ez nemcsak a Ocean kivitelre vonatkozik, hanem az alapmodellekre is. Minden Golfban megtalálható a hosszirányban és magasságában egyaránt állítható szervokormány, az ABS, a két légzsák elöl, a fordulatszámmérő műszer, az elektronikus indításgátló, a központi zár.
A tesztelt Ocean változat azonban ennél többet kínál: a tetszetős megjelenésről zöld hővédő üvegezés és sötét hátsó lámpaburák gondoskodnak; a szériában beszerelt ködfényszórók fokozzák a biztonságot, az állítható magasságú ülések, a klímaberendezés, az elektromos ablakemelők, az alapáron beszerelt rádiósmagnó és az elektromotorral mozgatott, fűthető külső tükrök pedig komfortosabbá teszik a kocsit. 3,7 millió forintért mindez meglehetősen gáláns ajánlat.
Légtérzárat rendeltek el Alaszka felett
