Többek között minisztériumok, azok háttérszervei, közigazgatási, vízügyi és földművelésügyi hivatalok igényei szerint rendelte meg a MKGI a személygépkocsikat egy 1996-os kormányrendelet alapján – tájékoztatta lapunkat Schäffer István, az MKGI főigazgatója.
A megrendelt autók közül tíz tartozik a szigorúan vett luxuskategóriába – Audi, Mercedes, Volvo és BMW egyes típusai sorolhatók ide –, a többi úgynevezett felső középkategóriás autó lesz. Ilyenek például a Saab, a VW Passat, a Ford Mondeo, a Nissan Maxima és a Peugeot 607.
A főigazgató lapunk kérdésére elmondta: a mostani beszerzés nagyrészt a már meglévő autópark lecserélését szolgálja. Az adott intézmények az államháztartási törvény előírásai szerint értékesíthetik a használatból kivont gépkocsikat.
A nyílt közbeszerzési pályázaton induló potenciális beszállítók elbírálásánál a legfontosabb szempontok a bruttó ajánlati ár, a fogyasztás és a kocsira adott garancia időtartama lesznek.
Az autókban nem lehet mikrofon, a gépkocsiknak – átadásukat megelőzően – nemzetbiztonsági ellenőrzésen kell átesniük. A nyertes ajánlattevőnek 2004. december 31-ig le kell szállítania a járműveket a megrendelőnek.
Nyolcmillió forintos autónkénti átlagáron számolva az összköltség meghaladja a 3,2 milliárd forintot, amely az igénylő intézmények költségvetését fogja terhelni. A kormányváltást követően 1550 középkategóriás autót cseréltek le a költségvetési intézmények, összesen 5,4 milliárd forint értékben.
Magyar Péter „márki-zaysodása”
