Siófok polgármestere, Balázs Árpád és munkatársai is aláírták tegnap a gazdasági és közlekedési miniszternek írt tiltakozó levelet, amelyet a várost sújtó forgalom mérséklése miatt fogalmaztak meg az üdülőhely különböző civil szervezetei. Az autópálya-matrica bevezetése és a díjemelés óta Siófokra olyan nagy tehergépjármű-forgalom zúdul, amelyet már nem képesek és hajlandók elviselni a város lakói.
A Csillag István gazdasági és közlekedési miniszternek címzett tiltakozó levélben többek között azt kérik az érintettek, hogy a város mellett futó M7-es nyugati és keleti lehajtója közötti útszakaszt tegyék díjmentessé. Amennyiben ez mihamarabb megvalósulna, a város mentesülne a zajos és erősen környezetszennyező átmenő forgalomtól – érvelnek a siófokiak.
Közös nyilatkozatban kérik az M5-ös autópálya menti települések lakói is, hogy a kormány oldja meg a drága útdíjból adódó, a községekre, városokra zúduló egyre elviselhetetlenebb forgalom kérdését.
Dabason az önkormányzat által megrendezett tegnapi fórumon elhangzott, hogy az M5-ös környékén lévő utak javítására a megyei közútkezelők 2,3 milliárd forintot költöttek a múlt évben. Nemcsók János, az Alföld felzárkóztatásáért felelős miniszteri biztos kifejtette: el kívánja érni, hogy 2006-ig a magyar kormány fejezze be a tárgyalást az AKA Rt.-vel a koncessziós szerződés felbontására.
Szűcs Lajos, a körzet fideszes országgyűlési képviselője szerint a kormány már eldöntötte, hogy az AKA Rt.-vel építteti meg az M5-ös következő szakaszát, amely Kiskunfélegyházától Szegedig húzódik majd. A Levegő Munkacsoport március 21-én Dabason forgalomlassító megmozdulást szervez.
Térképre került a migránsok szegregációja Bécsben
