Ködös a fejlesztési terv

Nagy probléma, hogy a piaci szereplők nem ismerik a Nemzeti fejlesztési terv (NFT) kínálta lehetőségeket és intézményrendszereket. Még nem látni, hogy a vállalkozások miként juthatnak a forrásokhoz – véli Koji László, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) elnöke.

Csákó Attila
2003. 03. 13. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Javasolja a gazdasági tárcának a BKIK, hogy nagyobb mértékben támogassa a kis- és középvállalkozásoknál a logisztika kiépítését, a beszerzési társaságok alapítását és a franchise rendszerhez való csatlakozást. Koji László kiemelte: a kiskereskedelem évek óta megoldatlan problémája az elavult, korszerűtlen hálózat, a logisztika fejletlensége, az informatikai rendszer hiánya és a tőkeszegénység. Prognózisuk szerint a következő 2-3 évben a hipermarketek és plazák piaci részesedése elérheti a 38 százalékot, s a kereskedelmi cégek további fúziója várható. Az EU-csatlakozás után az eddiginél is több nyugat-európai termék megjelenésével kell számolni.
A BKIK elnöke hozzátette: nagy probléma, hogy a piaci szereplők nem ismerik a Nemzeti fejlesztési terv kínálta lehetőségeket és intézményrendszereket, továbbá a gazdaság szereplői és az önkormányzatok feladata sincs tisztázva. Nem látni, hogy a vállalkozások miként juthatnak fejlesztési forráshoz. Koji László szerint az NFT erős kormányzati akarattal jött létre, ám annak megvalósítását direkt módon már nem lehet véghezvinni.
A fővárosi iparűzési adó mértékét firtató kérdésünkre Koji László kifejtette: ezen adónemből Budapest nagyobb bevételre tehetne szert, ha az adó alacsonyabb lenne.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.