Magyarország az összes technológiai boomban későn ébredő volt. A GSM rendszerű mobiltávközlés gyors felfutása ellenére az internet és a számítógép-piac csupán a kilencvenes évek közepén kezdett teret nyerni.
Többéves küzdelem után mára elmondható, hogy a kisfelhasználók is kétszer meggondolják, milyen számítógépet vásárolnak. A kilencvenes évek közepén ellepték a magyar piacot az olcsó számítógépek; a nagy nemzetközi cégek ölbe tett kézzel nézték végig, ahogyan a vásárlók a hiányos gépekkel küszködtek.
A piac eljutott arra a szintre, hogy ma már a PC-k többsége valamilyen nagyobb, ismertebb számítógépgyártótól kerül ki. Az átalakuló verseny az asztali számítógépekről a perifériák és a hordozható gépek irányába mozgott.
A nemzetközi piacok elmozdulása és a technikai újdonságok megjelenése ma Magyarországon is gyors felfutást mutat. A CeBIT-en megjelenő friss termékek néhány hét után a magyar boltokban is megvásárolhatók. Az európai uniós csatlakozással a magyar PC-piac is lassan telítetté válik, de előtte, még ezt kihasználva, az iparág vezető vállalatai megpróbálják lecseréltetni a háztartásokban és az irodákban található elavult gépeket.
Az IDC piackutató cég mérése szerint 2001-ben összesen 234 811 darab PC-t adtak el Magyarországon, ebből asztali 195 333, míg 31 981 hordozható volt. A tavalyi adatok még nem ismertek, viszont egyes elemzők ez évre 8-9 százalékos forgalombővülést várnak a piactól, a kormányzati megrendelések bővülése azonban meghatározhatja az idén eladott PC-k számát. Az IBM Magyarország üzletágvezetője, Gottlieb István szerint idén 260-270 ezer PC-t adnak el a magyar piacon, és akár tízszázalékos növekedést is elérhető.
A magyar PC-üzletág igen szűk körű, a piaci tortából a legnagyobb részt a Hewlett Packard szeli ki, míg a HP mögött a második az IBM, amleynek közel 15 százalékos részesedése van. A HP-t és az IBM-et követik a kisebb gyártók, míg a „névtelen” cégek közel 35 százalékkal még mindig a legnagyobbak ma Magyarországon.
A két vezető számítógépgyártó, a Hewlett Packard és az IBM felkészülten várja az iparág magyarországi bővülését, s eközben néhány újabb cég próbál felzárkózni a piachoz. A Fujitsu–Siemens és az Acer egyre erőteljesebb terjeszkedéssel, alacsony árakkal próbál teret hódítani.

Halálos trópusi betegség ütötte fel a fejét Magyarországon, riadót fújtak az orvosok