Késéssel, csak májusban indulhat el az idei évre a Magyar Turizmus (MT) Rt. által meghatározott, 2003 az egészségturizmus éve elnevezésű marketingkampány – hangzott el tegnap az Országgyűlés idegenforgalmi bizottsága (OIB) ülésén. Galla Gábor, az MT Rt. vezérigazgatója közölte: a pályázatra négy cég jelentkezet, s a kampányra 500 millió forintot költenek. 2001– 2002-ben 70 fürdő és szálloda részesült 29,3 milliárd forint támogatásban, a 2001–2004 közötti időszakban megvalósuló beruházások összértéke 89 milliárd forint.
Bánki Erik (Fidesz) elmondta: az idén az egészségturisztikai szolgáltatások támogatására 5,4 milliárd forintot különített el az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP), ami 30 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Szólt arról, hogy a német sajtóban negatív kampány jelent meg a taszári katonai bázissal kapcsolatban, ami jelentősen viszszafoghatja az idegenforgalmat. Javasolta: az eddigieknél hatékonyabb országkampányt bonyolítsanak. Lasztovicza Jenő, a bizottság elnöke emlékeztetett arra, hogy a koszovói válság idején is 150 millió forinttal növelték a marketingre fordított költségeket.
Olaszország a Marsra repül
