Titkos fegyver Koreából?

A magyar autópiac legnépszerűbb szegmensében, az alacsony árkategóriájú kisautók közt kínálja Kalos nevű modelljét a Daewoo. A koreai autó alkalmas arra, hogy legalább akkorát taroljon e kategóriában, mint tavaly a Renault Thalia, s ebben mindössze az akadályozhatja meg, hogy a hazai vevők egy része bizalmatlan a koreai autókkal szemben.

Hajdu Imre
2003. 03. 28. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csak az idő döntheti el, hogy a tulajdonosváltás javít-e a Daewoo imázsán; a cég új gazdája, a General Motors mindenesetre ezen dolgozik, de ez inkább a később megjelenő modellek esetén lesz majd megalapozott. A Kalost még a Daewoo tervezte, ez azonban egyáltalán nem negatívum. Már az autó formája is rendkívül tetszetős: a határozott élekkel megrajzolt karosszéria legfőbb azonosító jegyei az oldalán végigfutó, merészen megtört ív, a C oszlopot áttörő ablakocska, valamint az első és hátsó lámpatestek. A tiszta üvegű búra alá rejtett fényszórók, a széles, lapos irányjelzők és díszítőelemnek tűnő, ám valójában helyzetjelzőként szolgáló műanyag bordák karakteres arcot adnak az apróságnak.
A tekintélyes lábteret és a kategória legnagyobb hátsó belmagasságát kínáló utastérben szintén a komoly és a játékos elemek keverednek. A vezérmotívum a körív: ez köszön vissza az ajtók kárpitbetétjéről, a belső kilincsekről, a kormányról, a szellőzés befúvóiról, de még a műszerek árnyékolójáról is. A szokásos rakodófelületek és rekeszek mellett a vezető oldali ajtó peremén külön rést alakítottak ki a folyton elkallódó parkoló- vagy autópálya-kártyák számára – szimpatikus ötlet, még akkor is, ha ritkán használjuk ki.

A Magyar Nemzet az ötajtós, 1,4 literes benzinmotorral szerelt változatot próbálta ki; tesztautónk számos olyan extrát is tartalmazott, amelyek nem szerepelnek az alapáron kapható modellben, de ezek közül egyedül a szervokormány volt az, ami az autó vezethetőségét befolyásolja. A sebességfüggő rásegítés 85 ezer forintba kerül, ám enélkül a Kalos sokkal nehezebben használható a városi forgalomban, vagyis éppen ott, ahová tervezői eredetileg szánták. A kissé nyers hangú motor meglehetősen pörgős, és 83 lóereje kifejezetten dinamikusan mozgatja az apró járművet. Hangja nagyobb tempónál már felerősödik, és a szélzajjal együtt kissé zavaróvá válik, de az átlagos autópálya-sebességnél (130 km/óra) ez még nem jelent problémát. A futóművet az európai vezetési stílushoz hangolták, így a felfüggesztés jó minőségű úton kellően komfortos, az autó jól kézben tartható.
Nem szóltunk még az autó áráról, holott a magyar piacon – legalábbis ebben a kategóriában – ez az egyik legfontosabb tényező.
A Kalos ötajtós alapváltozatát 1,99 millió forintért kínálják, ami kifejezetten jó ár, hiszen ezért a pénzért divatos formájú, kellemes belterű, agilis autót kap a vevő.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.