Csak az idő döntheti el, hogy a tulajdonosváltás javít-e a Daewoo imázsán; a cég új gazdája, a General Motors mindenesetre ezen dolgozik, de ez inkább a később megjelenő modellek esetén lesz majd megalapozott. A Kalost még a Daewoo tervezte, ez azonban egyáltalán nem negatívum. Már az autó formája is rendkívül tetszetős: a határozott élekkel megrajzolt karosszéria legfőbb azonosító jegyei az oldalán végigfutó, merészen megtört ív, a C oszlopot áttörő ablakocska, valamint az első és hátsó lámpatestek. A tiszta üvegű búra alá rejtett fényszórók, a széles, lapos irányjelzők és díszítőelemnek tűnő, ám valójában helyzetjelzőként szolgáló műanyag bordák karakteres arcot adnak az apróságnak.
A tekintélyes lábteret és a kategória legnagyobb hátsó belmagasságát kínáló utastérben szintén a komoly és a játékos elemek keverednek. A vezérmotívum a körív: ez köszön vissza az ajtók kárpitbetétjéről, a belső kilincsekről, a kormányról, a szellőzés befúvóiról, de még a műszerek árnyékolójáról is. A szokásos rakodófelületek és rekeszek mellett a vezető oldali ajtó peremén külön rést alakítottak ki a folyton elkallódó parkoló- vagy autópálya-kártyák számára – szimpatikus ötlet, még akkor is, ha ritkán használjuk ki.
A Magyar Nemzet az ötajtós, 1,4 literes benzinmotorral szerelt változatot próbálta ki; tesztautónk számos olyan extrát is tartalmazott, amelyek nem szerepelnek az alapáron kapható modellben, de ezek közül egyedül a szervokormány volt az, ami az autó vezethetőségét befolyásolja. A sebességfüggő rásegítés 85 ezer forintba kerül, ám enélkül a Kalos sokkal nehezebben használható a városi forgalomban, vagyis éppen ott, ahová tervezői eredetileg szánták. A kissé nyers hangú motor meglehetősen pörgős, és 83 lóereje kifejezetten dinamikusan mozgatja az apró járművet. Hangja nagyobb tempónál már felerősödik, és a szélzajjal együtt kissé zavaróvá válik, de az átlagos autópálya-sebességnél (130 km/óra) ez még nem jelent problémát. A futóművet az európai vezetési stílushoz hangolták, így a felfüggesztés jó minőségű úton kellően komfortos, az autó jól kézben tartható.
Nem szóltunk még az autó áráról, holott a magyar piacon – legalábbis ebben a kategóriában – ez az egyik legfontosabb tényező.
A Kalos ötajtós alapváltozatát 1,99 millió forintért kínálják, ami kifejezetten jó ár, hiszen ezért a pénzért divatos formájú, kellemes belterű, agilis autót kap a vevő.

Meglepő fordulat a a Huszti ikrek ügyében, megszólalt a szakértő