Állandósul a közlekedési káosz

A közúti közlekedésben korábban csak nyár elején kezdődött a nagy budapesti „dugóidény”, ám az útfelújítások miatt az idén már tavasszal sem lehet hosszú várakozás nélkül átjutni Pestről Budára, a fővárosból az agglomerációba és viszont. Az utak járhatatlanságát az illetékesek is elismerik, de úgy vélik: jó megoldás nincs.

2003. 04. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Budapest nagyon elhasználódott város, közúti hálózata kinőtte azt az autómennyiséget, amely nap mint nap áthalad rajta – mondta el lapunknak Lakos Imre, a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának SZDSZ-es elnöke az elmúlt napokban kialakult dugók okáról. Hozzátette: a bizottság nem foglalkozik az útfelújítások koordinálásával, mert ez a hivatal feladata. – Jó megoldás nincs, a metróközlekedés bővítése segítene a helyzeten – véli a bizottsági elnök.
A Főpolgármesteri Hivatal sajtóosztályán közölték: a felújításokról csak a jövő héten adnak tájékoztatást, addig a közlekedési ügyosztály sem nyilatkozhat.
Szálka Miklós, a bizottság fideszes tagja szerint ma már olyan szimulációs modelleket kellene alkalmazni, amelyek előre jelzik, hogy hol és mikor alakulnak ki közlekedési dugók. – Megfelelő ütemezéssel, kerülő útvonalak tervezésével csökkenthetők a gondok – fűzte hozzá. Emlékeztetett: nyáron, szintén felújítás miatt egy időre lezárják a 2-es metrót, ám az illetékeseknek elképzelésük sincs a keletkező, vélhetőleg még nagyobb káosz kezeléséről. Tettek olyan javaslatot is, amely szerint a felüljárókon és a hidakon inkább éjszaka dolgozzanak, de ezzel sem foglalkozik senki, akárcsak a közművekkel összefüggő mélyépítési és a felszíni munkálatok összehangolásával.
– Jelenleg az óbudai Flórián téren, a XI. kerületben, a Bocskai út és a Fehérvári út kereszteződésében és a ferencvárosi Haller utcában végzett felújítások okoznak hatalmas torlódásokat – közölte lapunkkal a Fővinform ügyeletese. Az egyik taxistársaság diszpécsere szerint a nagy dugók idején előfordul, hogy többen lemondják a megrendeléseket.
Az állandósuló káosz a főváros környéki települések közlekedését is nehezíti. Harcsa Lajos, Budakalász polgármestere szerint a gondok csak az M0-s körgyűrű kiépítése után enyhülhetnek, a fővároson belül pedig a pesti és a budai rakpartok egyirányúsítása segíthetne.
Bükk László, Vecsés első embere a jelenlegi kormány azon ígéretének valóra váltására vár, hogy még az idén hozzálátnak a 4-es út elkerülő szakaszának megépítéséhez.
***
Várható útfelbontások. Az elfogadott költségvetés alapján – a megkezdett fejlesztéseken túl – többek között a Thököly út közepén kiépítik a buszsávot, Csepelen korszerűsítik a Táncsics Mihály utca, a Szent István út és az Ady Endre út kereszteződését, valamint folytatják a 4-es metró tervezett vonalán – elsősorban a XI. kerületben – a szükséges út- és közműépítést, s felújítják a 2-es metrót.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.