Nem kell tartania jövőre azoktól a sajtóban megjelent főcímektől a városvezetésnek, hogy „megbénul nyáron a fővárosi közlekedés” vagy „káoszt okoznak az útfelújítások”, hiszen 2004-re és az utána következő évre egyetlen fillér sincsen tervbe véve útfelújításokra. Már idén is csak a tavalyról áthúzódó, késedelmes rekonstrukciókat végzik el Budapesten. Újabb forrásokat csak aszfaltszőnyegezésre különítettek el a költségvetésből, pedig a budapesti közlekedés krízishelyzetben van – nyilatkozta lapunknak Vajda Pál (MSZP) városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes. Szerinte abban lehet reménykedni, hogy a kormány az állami költségvetés átcsoportosításával a jövőben több pénzt fordít a fővárosi utak felújítására. Ezenkívül – jegyezte meg – a jövő évtől bízni lehet még az ISPA-forrásokban is annak ellenére, hogy az uniónál nem élvez kiemelt prioritást a nagyvárosi közlekedés fejlesztésének támogatása. Elmondta: idén az aszfalt felső rétegének szőnyegezésével együtt mintegy 7,3 milliárdot fordít a fővárosi önkormányzat nagyobb utak és hídszerkezetek felújítására. Ezek után egy forintról sem beszélhetünk erre az égetően fontos célra – tette hozzá.
Vajda Pál cáfolta azokat a híreket, amelyek szerint drasztikusan emelkednének ősztől a parkolási díjak. Nem lesz idén több parkolásidíj-emelés, s a saját lakóövezetben való várakozásért sem kell majd rövid távon fizetni, hiszen ez tisztességtelen lenne – jelentette ki a politikus.
Drasztikusan megemelték a parkolási díjakat Budapesten – Magyar Péterék együtt szavazták meg a baloldallal