Ma már bárki vásárolhat részletre autót, ha úgy ítéli meg, hogy pénztárcája elviseli a törlesztőrészletből – és a többnyire megkövetelt cascóból – eredő terheket. Ezzel együtt jobb minél hamarabb túlesni a futamidőn, egyrészt azért, mert így anyagilag jobban jár az ügyfél, másrészt azért, mert az esetleges, hirtelen fellépő fizetésképtelenség esetén azonnal „ugrik” az autó.
A hitelkonstrukciókat magánszemélyek, vállalkozók, társaságok, és gazdálkodó szervezetek egyaránt igénybe vehetik. Az első csoportba tartozóknál természetesen követelmény a nagykorúság, esetenként a B kategóriás jogosítvány, a magyarországi lakcím. (A külföldi cégeknél természetesen az itthoni bejegyzést is megkövetelik.)
A fizetőképesség ellenőrzése érdekében általában elvárt a jövedelemigazolás, amit a vélhető kockázat mértékétől függően egyéb öszszetevőkkel is kombinálhat a kölcsönt folyósító cég vagy hitelintézet. Ezek közé tartozik többek között a befizetett közüzemi számla vagy a vezetékes telefon lekérése.
A visszaéléseket a hitelezett autók körében is igyekeznek megakadályozni a pénzintézetek: egyes típusokat kockázatosabbnak ítélnek a szokásosnál, és esetenként kizárnak bizonyos tevékenységi köröket is. (Például a részletre vett autó nem használható versenyzés, oktatás vagy taxizás céljára.)
Mivel ezeknél az ügyleteknél a legfőbb fedezetet az autó jelenti, a használt modellek esetében is körültekintőek a hitelezők: idősebb járművek esetén alapkövetelmény a szervizkönyv, külföldről származó kocsiknál a vámoltatás. A fedezet szempontjából fontos követelmény még a használt autóknál, hogy a futamidő lejártakor nem léphetnek túl bizonyos kort: ezt általában tíz-tizenkét évben határozzák meg.
Kézenfekvő feltétel, hogy a kölcsönből vásárolt jármű per- és tehermentes kell, hogy legyen, forgalmi engedélyében pedig nem szerepelhet elidegenítési tilalomra vonatkozó bejegyzés.
Ha valaki már kinézte magának a megvásárolandó autót, és megfelel az eddig vázolt feltételeknek, még nem feltétlenül kell a kereskedőhöz rohannia. Az előzetesen megbecsült, várható törlesztőrészleten túl még nem árt figyelembe venni az általában elvárt cascóval kapcsolatos többletterheket, illetve érdemes összevetni az autóra öszszesen kifizetendő összeget a jármű futamidő lejártakor várható forgalmi értékével.
Azt természetesen lehetetlen eldönteni, hogy milyen árfekvésű és korú autót éri meg részletre beszerezni, viszont néhány általános szabály megállapítható. Először is hasznos, ha a vevő minél nagyobb saját erővel rendelkezik, hiszen így kevesebb kölcsönt kell felvennie, és lerövidítheti – jelentős kamatterhektől megszabadulva ezzel – a kölcsön futamidejét is. A használtautó-ügyleteknél a jármű korának előrehaladtával egyre növekszik a kockázat: ez nemcsak azt jelenti, hogy a futamidő végén gyakorlatilag adhatjuk is el a kocsit, hanem jelentősen rontja a felveendő hitel feltételeit is.
A Pilis mélyéről érkeztek a segélykiáltások, a kutató-mentők komoly bajt sejtettek














