Teret hódít a jeges tea

Nagy Ottó
2003. 06. 01. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az utóbbi három évben majdnem megduplázódott az itthoni jegestea-fogyasztás. A néhány éve ice tea néven a köztudatba és a piacra is berobbant termék tagadhatatlanul hódít. A jeges hűsítőből 2000-ben 7,42 millió liter fogyott, tavaly azonban már 14,4 millió litert vásároltunk.

Többek közt az itt tapasztalható dinamizmus miatt lépett be a Sió is a jegestea-piacra, azzal a különbséggel, hogy a cég teái jelentős mennyiségű gyümölcslevet is tartalmaznak. Így a nagy szereplők száma ötre bővült, de mellettük a kicsik árui is megtalálhatók a polcokon. A piacot a Rauch vezeti, mennyiségben és értékben egyaránt, de súlya a többi szereplő erőfeszítéseinek következtében az utóbbi két évben némileg csökkent.

A jeges teák piacán tavaly három százalékkal nőtt a dobozos kiszerelésű termékek részesedése, és ezen belül is emelkedett az egy- és másfél literes kiszerelés aránya. A PET palackos csomagolás esetében is a nagyobb kiszerelések aránya emelkedett a félliteresek rovására, ennek ellenére még mindig ez a kiszerelés a meghatározó. Az ízek között a citromos és a barackos teák a legkedveltebbek, de a gyártók gondolnak az ínyencekre is: a Sió például erdei gyümölcsös ízű teát is piacra dobott.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.