Az utóbbi három évben majdnem megduplázódott az itthoni jegestea-fogyasztás. A néhány éve ice tea néven a köztudatba és a piacra is berobbant termék tagadhatatlanul hódít. A jeges hűsítőből 2000-ben 7,42 millió liter fogyott, tavaly azonban már 14,4 millió litert vásároltunk.
Többek közt az itt tapasztalható dinamizmus miatt lépett be a Sió is a jegestea-piacra, azzal a különbséggel, hogy a cég teái jelentős mennyiségű gyümölcslevet is tartalmaznak. Így a nagy szereplők száma ötre bővült, de mellettük a kicsik árui is megtalálhatók a polcokon. A piacot a Rauch vezeti, mennyiségben és értékben egyaránt, de súlya a többi szereplő erőfeszítéseinek következtében az utóbbi két évben némileg csökkent.
A jeges teák piacán tavaly három százalékkal nőtt a dobozos kiszerelésű termékek részesedése, és ezen belül is emelkedett az egy- és másfél literes kiszerelés aránya. A PET palackos csomagolás esetében is a nagyobb kiszerelések aránya emelkedett a félliteresek rovására, ennek ellenére még mindig ez a kiszerelés a meghatározó. Az ízek között a citromos és a barackos teák a legkedveltebbek, de a gyártók gondolnak az ínyencekre is: a Sió például erdei gyümölcsös ízű teát is piacra dobott.
Őrült végjáték: csodagól döntött a Real Madrid rekordot jelentő mérkőzésén
