Siófokon tüntetések várhatók

Némileg fellélegezhetnek a Velencei-tó mellett élők, hiszen e héttől a 7,5 tonnánál nehezebb gépjárműveknek tilos a tó melletti közutakon közlekedniük. A Balaton-parti települések problémája viszont továbbra is megoldatlan. Siófok polgármestere szerint a döntéseket politikai hovatartozás alapján hozza meg a közlekedési tárca, amit bizonyít, hogy a sztráda csak az MSZP-s vagy SZDSZ-es vezetésű települések esetében működik ingyenes elkerülő útként.

Csákó Attila
2003. 07. 22. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hétfőtől tilos áthaladniuk a 7,5 tonnánál nehezebb gépjárműveknek a Velencei-tavi közutakon. A forgalomkorlátozás előzménye, hogy az év elejétől fizetővé vált az M7-es autópálya, aminek következtében a Velencei-tavi utakon, leginkább a 7-es főúton rendkívüli mértékben megnövekedett a forgalom. A lakosság elégedetlenségének félpályás útlezárásokkal is hangot adott. Néhány település kérte az út kezelőjétől, a Fejér Megyei Állami Közútkezelő Kht.-tól a 7,5 tonnánál nehezebb gépjárművek kitiltását. Azért, hogy a tó északi oldalán a Pákozd–Sukoró közötti és a Pákozd–Dinnyés között utat a járművezetők ne használják kerülőútként, ezekre is kiterjesztették a tilalmat. A kikényszerített lépések nagy eredménynek számítanak, hiszen egy korábbi helyi lakossági fórumon Csillag István közlekedési miniszter a helyiek felvetéseire válaszolva akkor azt mondta: több száz olyan falu van, amely szeretné, ha csak ez lenne a problémája.
Továbbra sem kap segítséget viszont Siófok és a környező települések. Balázs Árpád, a város polgármestere lapunknak hangsúlyozta: autópálya-kérdésben politikai döntések születnek. Az M7-es sztráda melletti települések esetében csak az MSZP vagy SZDSZ vezetésűek – Budapest, Budaörs, Érd és Székesfehérvár – kapták meg azt a lehetőséget, hogy az autópálya a városok mellett ingyenes elkerülő útként működjék. A lakosság elégedetlensége miatt elképzelhető, hogy tüntetések, útlezárások lesznek Siófokon is. Pedig erről eddig lebeszélte a településen élőket a városvezető, aki szerint Siófok és a környező települések lakói nem fontosak a kormánynak.
Az elviselhetetlen állapotokat alátámasztja egy szakmai felmérés is, amely szerint a zajterhelés akkora a város egyes pontjain, hogy szükség lenne a forgalom szabályozására. A zaj miatt a javaslatban – egyebek mellett az is – szerepel, hogy az út melletti lakások ablakait ki kell cserélni. Balázs Árpád szerint a megoldás az lenne, ha Balatonvilágos és Zamárdi közötti autópálya-szakasz ingyenes elkerülő út lenne, mert például a Szekszárd és a tó északi partja között közlekedő járművek az 5-7 kilométeres szakaszért nem fognak matricát venni, hanem inkább a városon haladnak át. Szerettük volna megtudni a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium álláspontját és terveit is. Kovács Ferenc helyettes-államtitkár azonban lapzártáig nem tudott időt szakítani arra, hogy nyilatkozzék.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.