Herbert Kloiber, az igazgatótanács elnöke, filmkereskedő, a Bawag osztrák bankcsoport, valamint a UPC és SBS társaság harminc-harminc százalékban részesednek a tévécsatorna tulajdonlásában, tíz százalék pedig az Athena befektetési társaságé.
Ausztriában a magáncsatorna indítása igazi médiatörténelmi csemegének is tekinthető, ennek ellenére a kezdet meglehetősen gyér érdeklődést váltott ki. Az indulás napján a nézők többségét (606 ezer) inkább a Forma–1 közvetítése ejtette rabul, és csak alig tízezren voltak kíváncsiak az új csatornára. Ám az ATVplus vezetői a jelek szerint tisztában vannak a realitásokkal, és nyereséggel csak 2006-ban számolnak. Mindazonáltal a tulajdonosok bíznak a csatorna sikerében, és az idén 24 millió, jövőre pedig 50 millió eurót fektetnek be.
A már szobaantennával is fogható adás egyébként alapvetően a szórakoztatásra épít, és elsősorban a 12 és 49 év közötti korosztályt célozza meg. A csatorna a kereskedelmi adóknál megszokott sorozatok és talkshow-k mellett főként játékfilmekkel kíván hódítani, és mint a bemutatkozó sajtótájékoztatón elhangzott: nem mellőzik az erotikát sem. Ez utóbbira utal a csatorna egyik mottója, miszerint: az időjárást nem tudjuk megváltoztatni, a tálalást annál inkább. Az ATVplus nagy „találmánya” nem más, mint az úgynevezett erotikus időjárás-jelentés, amelyben hiányos öltözékű hölgyek prognosztizálják a másnapi időt. Megfigyelők mindazonáltal nem tartják véletlennek, hogy az új adó bájos időjósai épp abban az időpontban bukkannak fel a képernyőn, amikor az ORF-en a nagy nézettségű hírműsor, a Zeit im Bild veszi kezdetét.
Az ATVplus vezetői tehát fél szemüket továbbra is a közszolgálatin tartják, ugyanakkor beismerik azt is, hogy a hírműsorokat tekintve az ORF-t „megverni” nem lehet. A Profil című hetilap szerint a hírek témaválasztásában és feldolgozásában az új csatorna nagymértékben a német RTL-nél kialakult gyakorlatot követi.
Arról, hogy mennyire lesz sikeres az új csatorna, megoszlanak a vélemények. Vannak, akik legfeljebb kétszázalékos piaci részesedést jósolnak, ám akadnak, akik szerint az ATVplus még meglepetést fog okozni a médiapiacon. Azt azonban senki nem gondolja komolyan, hogy a közszolgálati ORF-fel szemben a frissiben indult magántévé valódi konkurenciát jelentene.
Janos Szemerei: The Miracle of Christmas Lies in God Reaching Out to Us in Reconciliation















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!