Útjára indult az első osztrák magántévé

Fiatal, újító, szexi és mégis kimondottan osztrák – ekként hirdeti magát a június elseje óta létező magántévé, az ATVplus. Az Ausztriában hosszas huzavona után és az európai országokhoz képest késéssel beindított privát adó célja, hogy megtörje az eddig „egyeduralkodó” közszolgálati ORF monopóliumát, és két éven belül a piaci részesedés tíz százalékát mondhassa magáénak – elfoglalva ezzel az ötödik helyet az ORF, a német RTL, Pro7 és a Sat1 után.

Ruff Orsolya
2003. 07. 04. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Herbert Kloiber, az igazgatótanács elnöke, filmkereskedő, a Bawag osztrák bankcsoport, valamint a UPC és SBS társaság harminc-harminc százalékban részesednek a tévécsatorna tulajdonlásában, tíz százalék pedig az Athena befektetési társaságé.
Ausztriában a magáncsatorna indítása igazi médiatörténelmi csemegének is tekinthető, ennek ellenére a kezdet meglehetősen gyér érdeklődést váltott ki. Az indulás napján a nézők többségét (606 ezer) inkább a Forma–1 közvetítése ejtette rabul, és csak alig tízezren voltak kíváncsiak az új csatornára. Ám az ATVplus vezetői a jelek szerint tisztában vannak a realitásokkal, és nyereséggel csak 2006-ban számolnak. Mindazonáltal a tulajdonosok bíznak a csatorna sikerében, és az idén 24 millió, jövőre pedig 50 millió eurót fektetnek be.
A már szobaantennával is fogható adás egyébként alapvetően a szórakoztatásra épít, és elsősorban a 12 és 49 év közötti korosztályt célozza meg. A csatorna a kereskedelmi adóknál megszokott sorozatok és talkshow-k mellett főként játékfilmekkel kíván hódítani, és mint a bemutatkozó sajtótájékoztatón elhangzott: nem mellőzik az erotikát sem. Ez utóbbira utal a csatorna egyik mottója, miszerint: az időjárást nem tudjuk megváltoztatni, a tálalást annál inkább. Az ATVplus nagy „találmánya” nem más, mint az úgynevezett erotikus időjárás-jelentés, amelyben hiányos öltözékű hölgyek prognosztizálják a másnapi időt. Megfigyelők mindazonáltal nem tartják véletlennek, hogy az új adó bájos időjósai épp abban az időpontban bukkannak fel a képernyőn, amikor az ORF-en a nagy nézettségű hírműsor, a Zeit im Bild veszi kezdetét.
Az ATVplus vezetői tehát fél szemüket továbbra is a közszolgálatin tartják, ugyanakkor beismerik azt is, hogy a hírműsorokat tekintve az ORF-t „megverni” nem lehet. A Profil című hetilap szerint a hírek témaválasztásában és feldolgozásában az új csatorna nagymértékben a német RTL-nél kialakult gyakorlatot követi.
Arról, hogy mennyire lesz sikeres az új csatorna, megoszlanak a vélemények. Vannak, akik legfeljebb kétszázalékos piaci részesedést jósolnak, ám akadnak, akik szerint az ATVplus még meglepetést fog okozni a médiapiacon. Azt azonban senki nem gondolja komolyan, hogy a közszolgálati ORF-fel szemben a frissiben indult magántévé valódi konkurenciát jelentene.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.