Habár még a közlekedési tárca és az attól függetlenül, a siófoki önkormányzat által végzett forgalomszámlálási adatok sem ismertek, megállapítható: a négynapos matrica bevezetése tovább növelte a város négysávos útjának zsúfoltságát. Péntek délután és szombat reggel iszonyatosan sok gépkocsi gurult át Siófokon, és bár lapzártáig nem kaptunk hírt a Balatonról a fővárosba tartó konvojokról, szinte biztos, hogy Siófok a „visszautat” is megszenvedte. Igazuk volt azoknak, akik azt jósolták Csillag István közlekedési miniszter intézkedése után, hogy példa nélküli, „autós Csillag-túra” helyszíne lesz a főszezonban Siófok.
Az M7-es fizetővé tételét követően a nem hivatalos forgalomszámlálási adatok szerint 50-70 százalékkal nőtt a város gépkocsiforgalma, megint más szakértői vélemények szerint „csak” 25 százalékkal, a közlekedési tárca viszont még ennél is kevesebb forgalomnövekedést prognosztizál.
A hét végén beállt a kocsisor a tó északi partján futó 71-esen, a 7-esen és az M7-es siófoki lehajtóinál is több kilométeres torlódások keletkeztek. A Siófokhoz hű hazai és külhoni turistáknak is elegük van a város elviselhetetlen gépjárműforgalmából. Egyre többen dohognak: jövőre nem Siófokon töltik a nyári vakációjukat. A helyieket ez nem vigasztalja, hiszen ők nem menekülhetnek meg a városra a forgalom nyomán zúdult káros anyagoktól, amelyek mértékét és összetételét a Közép-dunántúli Környezetvédelmi Igazgatóság mérőkocsija a város egyik, négysávos út melletti iskolájának udvarán elemzi.
A Kossuth Krónika tegnap esti jelentése szerint több mint tíz kilométeres kocsisor állt a Balatonlellétől Budapest felé vezető útvonalon. Az M7-es autópályán alig haladt a forgalom.
Csurka Istvánnak mindenben túl korán volt igaza - az író-politikusra emlékeztek a Terror Háza Múzeumban