A három nagy amerikai autógyártóból kettőre súlyos vereséget mért a külföldi konkurencia: a Ford eladásai 13 százalékkal estek vissza, a Chrysler pedig történelmi vereséget szenvedett, vagyis most először kevesebb kocsit tudott eladni az USA piacán, mint a Toyota. A japán cég Lexusokat is magába foglaló eladásai egyébként 11 százalékkal nőttek, s túlszárnyalták 200 ezer darabos szintet, ami rekordot jelent.
A Ford a harmadik negyedévben – az augusztusi áramszünetekre hivatkozva – kibocsátásának visszafogására kényszerült, míg az éves szinten 0,7 százalékos forgalomcsökkenést elszenvedő General Motors több autót gyártott. A Fordhoz és a Chryslerhez hasonlóan a GM piacrészesedése is vékonyabb lett, hiába költött a detroiti trió autónként átlagosan mintegy négyezer dollárt kedvezményre, illetve más, vásárlásösztönző praktikára.
Csak a személygépkocsikat nézve, a Toyota márkájú autók voltak a legnépszerűbbek, több kelt el belőlük, mint a Fordokból vagy a GM-hez tartozó Chevroletekből. A Chrysler kisteherautói viszonylag jól fogytak, miközben a személyautó-eladások 29 százalékkal zuhantak.
A Honda is jól szerepelt, eladásai 11 százalékkal nőttek, a Nissan pedig 14,2 százalékos bővülést mutatott fel. A kisebb, nem amerikai autógyártók sem szégyenkezhetnek, a Hyundai 6, a Subaru 11, a BMW 7,2 százalékkal növelte forgalmát, miközben a Volkswagen modelljeiből 3,5 százalékkal kevesebb talált vevőre.
Kigyulladt egy társasház, ki kellett menekíteni a lakókat + fotók















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!