Az egyik cseh résztvevő elmondta, Csehországnak sajátossága, hogy ott a lopott járművet azonnal forgalomba lehet helyezni, mert a külföldről behozott autókat ellenőrzés nélkül regisztrálják. Elhangzott, hogy Csehországban az eladott autók 16 százaléka lopott, míg Németországban ez az arány csupán 0,5 százalék. Vlastimil Fric az IAATI elnöke elmondta, hogy egy olyan intézmény, amely az autók „előéletét” vizsgálja a regisztráció során, segíthet ennek a helyzetnek a javításában. Egy másik rendszer szerint, amelyet magyarok mutattak be még 1997-ben, egy nemzetközi információs központ felállításával felére csökkent az autólopások száma.
A leggyakrabban lopott autók a Skoda, a Volkswagen, Fiat és Peugeot.
Az ellopott gépkocsik két irányban hagyják el Csehországot: az egyik Lengyelországon keresztül kelet felé vezet, a másik pedig Szlovákián és Magyarországon át a Balkánra.
(CTK Business News, Világgazdaság Online)

Fontos figyelmeztetést adott ki a NAV, lejár egy határidő!