Akár Csillag István miniszter bukását is jelentheti, ha a gazdasági tárca holnapig nem állapodik meg az Európa legdrágább autópályájaként emlegetett M5-öst üzemeltető Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. vezetésével a gyorsforgalmi út kivásárlásának feltételeiről. Gál J. Zoltán kormányszóvivő szerdai tájékoztatása szerint a kormány tartja a határidőt, és a részvényekre is együtt van a pénz – azt viszont a tárgyalásokra hivatkozva nem közölte, milyen forrásból származik az összeg.
Lapinformációk szerint az a legvalószínűbb forgatókönyv, hogy a Magyar Posta Rt. bonyolítja majd le az üzletet a Postabank eladásából befolyt 101 milliárd forintból. Ezzel kapcsolatban megkerestük a postát, ahol közölték: nem kommentálják a találgatásokat. A társaság nem szívesen menne bele az üzletbe. Ugyancsak kérdés, ki építi meg a gyorsforgalmi út még hiányzó, Kiskunfélegyháza és Szeged közötti 46 kilométernyi szakaszát. Esélyes beruházóként említik a Tri-Gránit csoportot, a Strabag Építő Rt.-t és a német Bauholding társaságot.
Mint ismert, korábban a pénzügyminiszter, valamint a gazdasági és közlekedési miniszter is kijelentette, hogy az állami bankok eladásából származó bevételt az autópálya-program finanszírozására fordítja a kormány. Szakértők azonban rámutatnak, hogy a Postabank eladásból származó forintok nem fogják fedezni a kormány útépítési terveit. Ez az M5-ös esetében azt jelenti, hogy a bankért befolyt összeg nem fedezi majd a koncessziós jogok visszavásárlását, illetve az autópálya továbbépítését.
Tegnapi lapszámunkban közöltük: az állami Magyar Fejlesztési Bank Rt. igényt tart leánybankja, a Konzumbank vételárára, így nem tudni, hogy az onnan származó privatizációs bevétel bekerül-e az útépítést finanszírozó csomagba.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség