Idén is folyamatosak lesznek a fejlesztések a MÁV Rt. hálózatán, ugyanakkor nem tudni mire jut pénz. Az igazgatóság 106,3 milliárd forint fejlesztési forrás felhasználásáról döntött, amit a gazdasági és közlekedési tárcánál még nem hagytak jóvá. Költségvetési pénzből 9,77 milliárd forintot költhet a MÁV fejlesztésére, ami az elmúlt évekhez hasonlítva a legalacsonyabb összeg. A vasúti beruházások az Európai Unió támogatására épülnek, EIB- és ISPA-forrásokból 23,6 milliárd forintot költhet a MÁV, az idei mérlegében jelenik meg továbbá 8,4 milliárd forintos tőkeemelésként az orosz államadóságból vásárolt negyven motorvonat. A társaság pótlólagos beruházásként 1,5 milliárdot számol el, a tavalyi évről áthúzódó fejlesztések értéke 21,7 milliárd forint. Idén 41,3 milliárd forint saját forrást venne igénybe a vasút, amelynek a legnagyobb része államilag garantált hitel. A MÁV Rt. a tervezett fejlesztési összegből 26 milliárd forintot zárolt. Ebből tízmilliárd a garanciális hitelhez köthető; az áfa-visszatérítés bizonytalansága miatt zároltak további 7,5 milliárdot. Kétséges továbbá négymilliárd forint ISPA-pénz felhasználása, az ingatlanértékesítés kockázata pedig 4,5 milliárd forint.
Az utazóközönség idén a Békéscsaba–Lökösháza, Vecsés–Albertirsa, Ács–Győrszentiván, Zalalövő– Zalacséb, valamint a Kecskemét– Városföld közötti vonalakon számíthat változásokra. A járműpark német és orosz gyártmányú dízel motorvonatokkal bővül, a mozdonyok egy részét átalakítják, és megkezdődik negyven elővárosi vasúti személykocsi felújítása.
Elege lett Magyar Péter agyhalott képviselőinek: nem adják le a jövőben az elvárt havi ezer eurót