Korai volt az egykori szovjet katonai repülőteret üzemeltető két önkormányzat, a sármelléki és a zalavári afeletti öröme, hogy 6-800 milliós állami fejlesztés jut az egyre nagyobb forgalmat lebonyolító légikikötőre. A kormány múlt nyáron tartott balatoni kormányülésén tett ígérete ugyanis a felére zsugorodott, ám a reptériek attól tartanak: ha késik a közlekedési tárcánál e célra elkülönített fejlesztési támogatás, akkor idén sem valósul meg a légibázis legsürgetőbb beruházása, a navigációs rendszer. Zóka István repülőtér-igazgató állítja: jóval több gép fordulna meg a 2500 méter hosszú kifutópályás reptéren, ha meglennének az éjszakai le- és felszállás technikai feltételei.
A múlt évben 1433 légi jármű landolt Sármelléken, és 21 143, főként hévízi és zalakarosi gyógyüdülésre érkező utas okmányait kezelték a reptéri hatóságok. A Nyugat-Európából és Oroszországból érkező gépek száma 47, az utasoké 39 százalékkal volt magasabb, mint 2002-ben. A repülőtér-igazgató bízik a további forgalomnövekedésben, még ha az éjszakai működést biztosító rendszer híján a légibázist sötétedéskor be is kell zárni. Az idei repülési menetrendről szólva elmondta: április 1-je és október 17-e között 132 charterjáratra van szerződésük, ám az eddigiek mellett dán, holland és olasz társaságokkal is tárgyalnak nyári járatokról.
Újabb botrányos pénzügyek derültek ki Magyar Péter testvéréről - videó