Pénzre vár Sármellék

2004. 03. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Korai volt az egykori szovjet katonai repülőteret üzemeltető két önkormányzat, a sármelléki és a zalavári afeletti öröme, hogy 6-800 milliós állami fejlesztés jut az egyre nagyobb forgalmat lebonyolító légikikötőre. A kormány múlt nyáron tartott balatoni kormányülésén tett ígérete ugyanis a felére zsugorodott, ám a reptériek attól tartanak: ha késik a közlekedési tárcánál e célra elkülönített fejlesztési támogatás, akkor idén sem valósul meg a légibázis legsürgetőbb beruházása, a navigációs rendszer. Zóka István repülőtér-igazgató állítja: jóval több gép fordulna meg a 2500 méter hosszú kifutópályás reptéren, ha meglennének az éjszakai le- és felszállás technikai feltételei.
A múlt évben 1433 légi jármű landolt Sármelléken, és 21 143, főként hévízi és zalakarosi gyógyüdülésre érkező utas okmányait kezelték a reptéri hatóságok. A Nyugat-Európából és Oroszországból érkező gépek száma 47, az utasoké 39 százalékkal volt magasabb, mint 2002-ben. A repülőtér-igazgató bízik a további forgalomnövekedésben, még ha az éjszakai működést biztosító rendszer híján a légibázist sötétedéskor be is kell zárni. Az idei repülési menetrendről szólva elmondta: április 1-je és október 17-e között 132 charterjáratra van szerződésük, ám az eddigiek mellett dán, holland és olasz társaságokkal is tárgyalnak nyári járatokról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.