Vasútárverés Romániában

Bálint József
2004. 03. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Romániában több vasútvonal elárverezését, illetve lezárását tervezi az ottani állami vállalat, a CFR S. A. Értesüléseink szerint ez a sors vár az Aradot Nagylakkal öszszekötő szárnyvonalra is. Ha így lesz, belátható időn belül nem áll helyre az összeköttetés az ugyanahhoz az EU-régióhoz tartozó két megye székhelye, Arad és Szeged között.
A román vasúttársaságnál a szándékukat azzal magyarázzák, hogy az általuk megjelölt vonalakon kevesen utaznak, ugyanakkor életképes üzemek hiányában szinte alig létezik teherforgalom. Az indoklást az érintett települések lakói sem vitatják, ám azt a véleményüket hangoztatják, miszerint erre úgy kellene tekinteni, mint átmeneti állapotra.
Arra hivatkoznak, hogy a most elárverezésre szánt romániai vonallal az ezredfordulón még a Magyar Államvasutak (MÁV) Rt. fejlesztési elképzelése is számolt. Azt az ötletet Románia is támogatja, hogy mihamarabb állítsák helyre Szeged és Temesvár között a vasúti forgalmat. Az erre vonatkozó tanulmány tartalmazott egy olyan változatot, hogy a Szeged–Makó– Nagylak–Ópécska–Arad–Temesvár vonalat újítsák fel.
Marosvári Attila, a Csongrád Megyei Közgyűlés alelnöke lapunknak elmondta: a temesvári összeköttetés építéséért lobbizó politikusok ma már inkább a Szeged– Szőreg–Oroszlámos–Nagykikinda–Temesvár útvonalat támogatják. Az érintett országok ehhez igyekeznek uniós támogatást szerezni. Kétségkívül a makói kistérség, valamint a Romániában lévő határ menti települések számára egyáltalán nem közömbös, hogy mi lesz a Nagylaktól Aradig vezető vasút sorsa. Csongrád megye vezetői úgy látják, 8-10 év múlva, amikor már jelképesnek tekinthetjük a két ország közötti határt, ez a több mint száz évvel ezelőtt épült vasútvonal is felértékelődhet. Természetesen akkor, ha nem akad vevő az árverésen, és továbbra is helyükön maradnak a sínek. Csongrádban példaként említik a Szombathely és Graz közötti vasútvonalat, ahol jelenleg öt vonat közlekedik naponta, és az osztrák vasút nálunk olcsóbban árulja a jegyeket, mert alkalmazkodik a magyar vásárlóerőhöz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.