Köztudott, hogy a Bentley és a Rolls Royce egészen a közelmúltig édestestvérek voltak, ám a négy évvel ezelőtti tulajdonosváltást követően a két márka különvált: a Rolls a BMW konszern birtokába került, a Bentley pedig a Volkswagené lett. Ez a változás azonban nem befolyásolta a Bentley márka jellegét, amely mindig is sportosabb volt, vagy ahogyan ezt már rég megfogalmazták: a Bentley nem sofőrös autó, hanem arra született, hogy tulajdonosának valódi vezetési élményt nyújtson. Ezért is épített a VW elsőként egy valódi Grand Tourismo-t, amelyben a fél évszázados Continental modellcsalád nemes tradíciói a legmodernebb technológiával elegyednek.
Jó példa erre a tervezés folyamata: a Bentley házon belüli dizájnstúdiójának 80 évnyi történelmet kellett egyetlen autóban összegeznie, és ezt a feladatot teljes egészében számítógépen, virtuális eszközök segítségével végezték el. A Bentley stíluskódexével összhangban a Continental GT-t rendkívül rövid túlnyúlás, ám messze hátra tolt A-oszlop jellemzi, a kettő között húzódó, domináns motorháztetővel. A 290 km/h-t meghaladó végsebesség indokolttá tette a légterelő használatát, ám egy hivalkodó, a zömök far harmóniáját megbontó szárny nem lenne összeegyeztethető a Bentley atmoszférájával, ezért a diszkrét, automatikusan kiemelkedő spoilert a hátsó szélvédő tövében rejtették el.
A Continental GT utasterét szintén minden részletre gondolva dolgozták ki. A középkonzol teteje a márka szárnyas logóját idézve terül a műszerfalra. A továbbra is házon belül tervezett üléseket úgy méretezték, hogy szélsőséges testalkatú utasok is kényelmesen elhelyezkedhessenek bennük. Külön figyelmet érdemel a hátsó traktus: a Bentley legtöbb versenytársával ellentétben itt is anatómiailag kialakított, komfortos fotelekkel várja utasait. Az utastér hangulatát – az elmaradhatatlan kör alakú szellőzőnyílásokon túl – a fa és a bőr határozza meg.
A hagyományos manufakturális gyártásba azonban itt is belopódzott a XXI. század: a fabetéteket újszerű technológiával hajlították meg, a marhabőrt pedig digitális vágógépeken szabták formára.
A Bentley nem csinál titkot abból, hogy új tulajdonosának, a Volkswagennek köszönheti a GT megszületését. Többről van azonban szó, mint jelentős – pontosan félmilliárd angol fontos – tőkeinjekcióról. A VW szállítja ugyanis a kupét mozgató, különleges elrendezésű W12-es turbómotort. A négy, egymással szűk szöget bezáró sorban elhelyezett, egyenként fél liter lökettérfogatú hengerekből több mint 500 lóerő és a Bentley-ktől megszokott elementáris nyomaték szabadul a kormánykapcsolókkal vezérelhető, hatfokozatú sebességváltóra, majd innen a négy hajtott kerékre.
Saját arcképével oszt csomagot a rászorulóknak Ruszin-Szendi Romulusz














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!