Bemutató: Bentley Continental GT

Több mint húsz év várakozás után végre megszületett az új Bentley kupé. A sokáig csak GT Coupé-ként ismert, majd szeptemberben Continental GT-re keresztelt tanulmány 2003. második félévében kerül a piacra, mint a 83 éves Bentley valaha épített legsebesebb modellje – és egyben a világ leggyorsabb négyüléses sportkupéja.

balla Xpress
2004. 04. 04. 4:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Köztudott, hogy a Bentley és a Rolls Royce egészen a közelmúltig édestestvérek voltak, ám a négy évvel ezelőtti tulajdonosváltást követően a két márka különvált: a Rolls a BMW konszern birtokába került, a Bentley pedig a Volkswagené lett. Ez a változás azonban nem befolyásolta a Bentley márka jellegét, amely mindig is sportosabb volt, vagy ahogyan ezt már rég megfogalmazták: a Bentley nem sofőrös autó, hanem arra született, hogy tulajdonosának valódi vezetési élményt nyújtson. Ezért is épített a VW elsőként egy valódi Grand Tourismo-t, amelyben a fél évszázados Continental modellcsalád nemes tradíciói a legmodernebb technológiával elegyednek.



Jó példa erre a tervezés folyamata: a Bentley házon belüli dizájnstúdiójának 80 évnyi történelmet kellett egyetlen autóban összegeznie, és ezt a feladatot teljes egészében számítógépen, virtuális eszközök segítségével végezték el. A Bentley stíluskódexével összhangban a Continental GT-t rendkívül rövid túlnyúlás, ám messze hátra tolt A-oszlop jellemzi, a kettő között húzódó, domináns motorháztetővel. A 290 km/h-t meghaladó végsebesség indokolttá tette a légterelő használatát, ám egy hivalkodó, a zömök far harmóniáját megbontó szárny nem lenne összeegyeztethető a Bentley atmoszférájával, ezért a diszkrét, automatikusan kiemelkedő spoilert a hátsó szélvédő tövében rejtették el.



A Continental GT utasterét szintén minden részletre gondolva dolgozták ki. A középkonzol teteje a márka szárnyas logóját idézve terül a műszerfalra. A továbbra is házon belül tervezett üléseket úgy méretezték, hogy szélsőséges testalkatú utasok is kényelmesen elhelyezkedhessenek bennük. Külön figyelmet érdemel a hátsó traktus: a Bentley legtöbb versenytársával ellentétben itt is anatómiailag kialakított, komfortos fotelekkel várja utasait. Az utastér hangulatát – az elmaradhatatlan kör alakú szellőzőnyílásokon túl – a fa és a bőr határozza meg.



A hagyományos manufakturális gyártásba azonban itt is belopódzott a XXI. század: a fabetéteket újszerű technológiával hajlították meg, a marhabőrt pedig digitális vágógépeken szabták formára.



A Bentley nem csinál titkot abból, hogy új tulajdonosának, a Volkswagennek köszönheti a GT megszületését. Többről van azonban szó, mint jelentős – pontosan félmilliárd angol fontos – tőkeinjekcióról. A VW szállítja ugyanis a kupét mozgató, különleges elrendezésű W12-es turbómotort. A négy, egymással szűk szöget bezáró sorban elhelyezett, egyenként fél liter lökettérfogatú hengerekből több mint 500 lóerő és a Bentley-ktől megszokott elementáris nyomaték szabadul a kormánykapcsolókkal vezérelhető, hatfokozatú sebességváltóra, majd innen a négy hajtott kerékre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.