Az ISPA II. program támogatásával 2007 tavaszáig megerősítik a 47-es és 42-es főutak burkolatát Ártándig. A kivitelezésre május–június során nemzetközi tendert írnak ki, az építkezés kezdetét jövő májusra tervezik – jelentette be Csillag István gazdasági miniszter tegnap Debrecenben, az útépítés által érintett polgármesterek találkozóját követően. A megerősített utak az idén júliustól épülő észak-erdélyi autópálya magyarországi folytatásaként a Debrecen–Miskolc–Kassa autópályát kötik össze a határátkelőhellyel.
Az útmegerősítést 300 millió euróval támogatja az EU, ám ebből a forrásból a 42-es és a 47-es mellett a 2-es számú főút és egy Hódmezővásárhely közeli útszakasz megerősítését is finanszírozni kell. A gazdasági miniszter rámutatott: az Ártándnál belépő észak-erdélyi autópályát nyugati irányban is célszerű továbbvezetni az M4 autópálya megépítésével. Ez gyakorlatilag a meglévő kétsávos út négysávosítását jelenti, amiből mintegy harminc kilométert 2006-ra el is készítenek. A gazdasági miniszter megerősítette: a Debrecent Polgárral összekötő M35, illetve az M3 Nyíregyházáig tartó szakasza, valamint a Miskolc–Kassa közötti M30 2006-ra megépül.
Az erdélyi autópályáról szólva Antal István Hargita megyei szenátor, az útfejlesztésekért felelős román parlamenti bizottság tagja elmondta: az iraki újjáépítést is végző amerikai kivitelezőkkel tavaly decemberben aláírt szerződés szerint a Romániát átszelő autópályát 2004 nyara és 2012 között megépítik. A kivitelezés Ártándtól indul, 2008-ig 64 kilométernyi pálya épül meg. Ezzel párhuzamosan a Marosvásárhely–Kolozsvár közötti szakasz ugyancsak elkészül. A pálya teljes hossza 415 kilométer, a teljes kivitelezési költség 3,33 milliárd euró.
Kiderült, hogyan történt a kettős tehervonat-baleset Komáromnál