Felületesen szemlélve a 206-os sorozat új zászlóshajója alig különbözik a paletta másik végpontján elhelyezkedő kistestvéreitől. A CC és a GTI kelléktárából már ismert, méretes légbeömlő nyílással áttört első lökhárító, a csomagtér ajtajának tetején elhelyezett diszkrét, a jármű aerodinamikáját ténylegesen javító szárny, vagy a dupla, krómozott kipufogóvég alapján akár egy alapos optikai tuningon átesett alapmodellről is lehetne szó – az RC tervezői bőven a jó ízlés határán belül maradtak a sportos karosszériaelemek beépítése terén. Egyedül az alsó légbeömlő krómszegélye, a 307-es stílusát követő hátsó lámpatestek, és a piros oldalfalú, krómozott modelljelzés árulkodnak arról, hogy az RC-nek különleges szerepet szánt a gyár.
A gyanú, hogy itt valóban egy komoly teljesítményekre képes autótól van szó, a kerekek láttán ébred az emberben. Az első kerékdobok visszafogott, egyetlen bordával jelölt kiszélesítését a mögéjük bezsúfolt, 17 collos könnyűfém felnik, valamint az azokra szerelt 205/40-es, magas sebességindexű gumiabroncsok indokolják. Az ajtókat feltárva aztán végképp egyértelművé válik a helyzet: az Alcantara borítású, rögzített fejtámlás sportülések és az ezekkel azonos hangvételben kialakított, kétszemélyes hátsó üléspad, a gumitüskékkel tarkított alumínium pedálok, valamint a bőrrel burkolt műszerárnyékoló kötelező érvényű, vérbeli sportkocsihoz méltó tartozékok.
Az RC nem is okoz csalódást. Az angol piacon a kevésbé titokzatos GTI 180 néven forgalmazott modellnek valóban van némi köze a 138 lóerős GTI-hez, ám a változások jóval átfogóbbak annál, mintsem hogy az autót egyszerűen az eddigi csúcsváltozat izmosabb variánsának tekinthetnénk. Habár motorja ugyanarra a 16 szelepes, két literes blokkra épül, változó szelepvezérlése, a variálható szívórendszer, valamint az átdolgozott hengerfej teljesen új karakterrel ruházza fel. A motor könnyedén, szívmelengető hangok kíséretében pörög fel 7.300-as fordulatszámig, ugyanakkor az alapjárat környékén sem erőtlen, így városi forgalomban is kényelmesen vezethető az autó.
Ebben nagy segítségünkre van a szintén GTI-származék sebességváltó, amelynek karját két centiméterrel megkurtították, működtetését pedig huzalokra bízták. Leginkább az utóbbinak köszönhető, hogy az ötfokozatú szerkezet az RC-ben nagyságrendekkel könnyebben kapcsolható lett. A magasabb motorteljesítmény maximális kiaknázását rövidebbre vett áttételek segítik, ugyanakkor az intenzív gyorsítást hosszabb első fokozat segíti: állórajtnál vagy hajtűkanyar után 65 km/h-nál kapcsolunk kettesbe, miközben negyedikben 190-ig hajszolható az autó, amely 225 km/h végsebességét a teljes értékű ötödik fokozatban éri el.
A száguldáshoz persze alapfeltétel a megfelelő futómű. A menetteljesítményekből adódó nagyobb terhelés miatt az SW hátsó futóművét adaptálták az autóhoz, masszív keresztrudakkal, merevebb rugóstagokkal és módosított kerékösszetartással növelve a felfüggesztés stabilitását. Az RC vezetésének élményét a tökéletes oldaltartású, végre kellemesen alacsony helyzetben beépített, meglepően komfortos ülések, és a jó fogású, bár kissé túlméretezett, sebességfüggő szervokormány teszi teljessé.
A Peugeot évente mintegy 8-10 000 RC kerékre állítását tervezi. A 206 családjának teljes darabszámához (tavaly több mint 800 ezer autót adtak el) képest ez elenyésző mennyiség, ám a tüzes sporttörpék évente mintegy 40 000 darabot számláló kategóriájában ezzel egyeduralkodóvá válhat a francia gyár. Az egyes Európai Uniós piacokon már forgalmazott RC a GTI-nél mintegy 25 százalékkal kerül többe, a magyarországi árakat azonban csak később, az ősszel kezdődő árusítást megelőzően határozza meg az importőr.
Újabb százmilliókat buknak a budapestiek Karácsony Gergely baklövése miatt
