Kiskunfélegyházán Medgyessy Péter miniszterelnök jelenlétében rakták le tegnap az M5-ös autópálya építés előtt levő szakaszának alapkövét. A 45 kilométer hosszú, 2x2 sávos autópálya Szegedig közbeszerzés nélkül épül, a 365 millió euró értékű beruházásra az Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. érdekeltségébe tartozó útépítő cégek kaptak megbízást. Az állam 40 százalékos tulajdonrészt vásárolt 21 milliárd forintért az AKA Rt.-ben, ezzel lehetőség nyílt az országos matrica bevezetésére Budapest és Kiskunfélegyháza között, viszont az új sztráda építése, illetve a jelenleg legnagyobb értékű hazai beruházás közbeszerzés nélkül valósul meg. Mivel a költségek tartalmazzák a tulajdonosok által elvárt nyereséget, s a projekt költségvetésébe tartozik a 13 százalékos kockázati tartalék, a kilométerenkénti 1,88 milliárd forint átlagos építési ár a sík vidéki autópályához képest nagy összeg. Az állami beruházásként jelenleg épülő M3-as Polgár és Görbeháza között kilométerenként 1,38 milliárd forintba kerül. Az M5-öst hitelből építi az AKA, az EBRD által vezetett bankkonzorciummal előreláthatóan jövő héten kötik meg a szerződést.
Lakatos Márk-botrány: hazahozták a Hollandiában elfogott gyanúsítottat















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!