Új számhordozásportál

Mindazok, akik május 1-jét követően hívószámuk megtartásával a Westelt, Magyarország legnagyobb mobilszolgáltatóját választanák, interneten keresztül regisztrálhatják számhordozási igényüket. A weboldal használatával többek között lehetőség nyílik arra, hogy a számhordozással kapcsolatos szolgáltatói teendőket az ügyfelek folyamatosan nyomon kövessék.

Munkatársainktól
2004. 04. 07. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az eltelt fél évben – tavaly szeptember és az idei év februárja között – a Westel előfizetői száma nagyobb mértékben nőtt, mint két versenytársáé összesen. A társaságnál közölték: a megmutatkozó bizalom a számhordozhatóság bevezetése során a legnagyobb hazai mobilszolgáltatónak megfelelő lehetőséget nyújt arra, hogy piaci részesedése növekedését fenntartsa.
Ahhoz, hogy a szolgáltatók kezelni tudják az ügyfelek adatait, mindenképpen csatlakozniuk kellett a Nemzeti Hírközlési Hatóság által működtetett központi adatbázishoz. Az adatbázis ugyanis folyamatosan rögzíti, hogy melyik mobilcég szolgáltatását veszi igénybe az előfizető. A mobilszolgáltatók – így a Westel – jelentős beruházásokkal készültek fel a számhordozásra, így például minden olyan rendszert, amely a hívószámmal van összefüggésben – számlázás, wap, sms –, át kellett alakítani ahhoz, hogy a központi adatbázissal kapcsolatot tudjanak teremteni.
A T-Mobile márkanév átvételével megerősödő, minőségi szolgáltatásait itthon és külföldön tovább bővítő piacvezető Westel éppen ezért április 1-jétől külön e célra kialakított internetes portálján biztosítja az előzetes regisztrációt a hívószámuk megtartásával hozzá csatlakozóknak.
A Westel honlapjáról elérhető számhordozásportálon megtalálható a regisztrációs űrlap és minden olyan információ, amely a folyamat megértéséhez szükséges. A számhordozást több lehetőség teszi igazán kényelmessé, ilyen például a megrendelt új westeles SIM-kártya, illetve a készülék díjmentes házhoz szállítása. Emellett a megküldött azonosító és jelszó birtokában a hívószámát megtartó, de Westelt választó ügyfél a Webshop zárt felületére belépve követheti nyomon a számhordozás folyamatának minden mozzanatát. Így például a weboldalon folyamatosan nyomon lehet követni, hol tart a számleadás, mikor veszi át az új szolgáltató, mikor történik meg a műszaki átadás. A számhordozással, illetve a portállal kapcsolatosan az éjjel-nappal kedvezményesen hívható 06-40/633-633-as számon szóban vagy a [email protected] e-mail címen írásban kérhető bővebb információ.
A Nemzeti Hírközlési Hatóság előírásai szerint a szolgáltatók közötti adatcsere legfeljebb tizennégy napig tarthat – ezalatt az ügyfél számváltozását le kell bonyolítani –, a szolgáltatók szerint azonban ez a folyamat átlagban hét napot vesz igénybe. Az adatok átadása során ugyanakkor fel kell arra készülni, hogy legfeljebb négy órán keresztül nem érhetők el a hálózatok, ennek pontos idejéről azonban az ügyfelek tájékozódhatnak.
A Westelnél közölték: a több mint 3,8 millió előfizetővel rendelkező társaság továbbra is a díjcsomagválasztékot és a minőséget tekinti legfőbb értéknek, amelynek hasznos kiegészítője lehet a számhordozhatóság. A nemzetközi tapasztalatok alapján a május 1-jét követően életbe lépő lehetőséget várhatóan az ügyfelek alig néhány százaléka használja majd ki, s az erre való felkészülés mellett a Westel a meglévő és új mobil-előfizetők megnyerését tartja fontosnak. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a számhordozás bevezetésekor az első hónapokban váltanak legtöbben, ugyanis ki akarják próbálni a hálózatokat, a piac azonban rendeződik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.