Az eltelt fél évben – tavaly szeptember és az idei év februárja között – a Westel előfizetői száma nagyobb mértékben nőtt, mint két versenytársáé összesen. A társaságnál közölték: a megmutatkozó bizalom a számhordozhatóság bevezetése során a legnagyobb hazai mobilszolgáltatónak megfelelő lehetőséget nyújt arra, hogy piaci részesedése növekedését fenntartsa.
Ahhoz, hogy a szolgáltatók kezelni tudják az ügyfelek adatait, mindenképpen csatlakozniuk kellett a Nemzeti Hírközlési Hatóság által működtetett központi adatbázishoz. Az adatbázis ugyanis folyamatosan rögzíti, hogy melyik mobilcég szolgáltatását veszi igénybe az előfizető. A mobilszolgáltatók – így a Westel – jelentős beruházásokkal készültek fel a számhordozásra, így például minden olyan rendszert, amely a hívószámmal van összefüggésben – számlázás, wap, sms –, át kellett alakítani ahhoz, hogy a központi adatbázissal kapcsolatot tudjanak teremteni.
A T-Mobile márkanév átvételével megerősödő, minőségi szolgáltatásait itthon és külföldön tovább bővítő piacvezető Westel éppen ezért április 1-jétől külön e célra kialakított internetes portálján biztosítja az előzetes regisztrációt a hívószámuk megtartásával hozzá csatlakozóknak.
A Westel honlapjáról elérhető számhordozásportálon megtalálható a regisztrációs űrlap és minden olyan információ, amely a folyamat megértéséhez szükséges. A számhordozást több lehetőség teszi igazán kényelmessé, ilyen például a megrendelt új westeles SIM-kártya, illetve a készülék díjmentes házhoz szállítása. Emellett a megküldött azonosító és jelszó birtokában a hívószámát megtartó, de Westelt választó ügyfél a Webshop zárt felületére belépve követheti nyomon a számhordozás folyamatának minden mozzanatát. Így például a weboldalon folyamatosan nyomon lehet követni, hol tart a számleadás, mikor veszi át az új szolgáltató, mikor történik meg a műszaki átadás. A számhordozással, illetve a portállal kapcsolatosan az éjjel-nappal kedvezményesen hívható 06-40/633-633-as számon szóban vagy a [email protected] e-mail címen írásban kérhető bővebb információ.
A Nemzeti Hírközlési Hatóság előírásai szerint a szolgáltatók közötti adatcsere legfeljebb tizennégy napig tarthat – ezalatt az ügyfél számváltozását le kell bonyolítani –, a szolgáltatók szerint azonban ez a folyamat átlagban hét napot vesz igénybe. Az adatok átadása során ugyanakkor fel kell arra készülni, hogy legfeljebb négy órán keresztül nem érhetők el a hálózatok, ennek pontos idejéről azonban az ügyfelek tájékozódhatnak.
A Westelnél közölték: a több mint 3,8 millió előfizetővel rendelkező társaság továbbra is a díjcsomagválasztékot és a minőséget tekinti legfőbb értéknek, amelynek hasznos kiegészítője lehet a számhordozhatóság. A nemzetközi tapasztalatok alapján a május 1-jét követően életbe lépő lehetőséget várhatóan az ügyfelek alig néhány százaléka használja majd ki, s az erre való felkészülés mellett a Westel a meglévő és új mobil-előfizetők megnyerését tartja fontosnak. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a számhordozás bevezetésekor az első hónapokban váltanak legtöbben, ugyanis ki akarják próbálni a hálózatokat, a piac azonban rendeződik.

Brutális verekedés szakította meg a majálist – videó