Volkswagen Multivan bemutató

A modern egyterűek korában azt hihetnénk, semmi létjogosultsága egy zárt áruszállító alapjaira felhúzott utazógépnek. A Volkswagen luxus-Transportere azonban rácáfol az előítéletekre: a valamivel szögletesebb karosszériáért cserébe felülmúlhatatlan térkínálatot és páratlan flexibilitást kínál a tavasszal megújult Multivan.

balla Xpress
2004. 04. 07. 4:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Multivan őse akkor születhetett meg, amikor egy kaliforniai hippi a sarki vegyeskereskedőtől megvett, lerongyolódott VW Transporter rakterében rendezte be otthonát. A mozgó élettér ötletét aztán a gyár maga is életképesnek találta, így megjelentek a szobaként berendezett utasterű, asztallal, fiókokkal és polcokkal felszerelt kisbuszok. A Volkswagen ezzel jócskán megelőzte a korát, és habár az áramvonalas buszlimuzinok egy időre kiszorították a figyelem középpontjából, az ötödik generációs Transporterre épített Multivannel ismét felragyoghat a német gyár csillaga.
Annál is inkább, mert a VW az azonos utaskapacitású Sharan helyett a Phaetonnal és a Touareg sportos haszonjárművel sorolja egy minőségi kategóriába a 11 centi híján öt méteres járművet. Luxusbuszról van tehát szó, amit nem kizárólag a sokgyermekes családoknak és a kiterjedt baráti körrel rendelkező, aktív életet élő vásárlóknak szánnak: a Multivan vállalati presztízsautónak is megfelel, amelyben a vezérigazgató akár az autópályán száguldva is tárgyalásokat folytathat üzleti partnereivel.



A Multivan ezért már megjelenésében is jelentősen eltér az alapjául szolgáló T5 haszonjárműtől. A divatos orrkialakítás, a bordázatlan üveg mögé rejtett kettős fényszórók, a fényezett lökhárítók méreteit meghazudtoló eleganciával ruházzák fel a hatalmas járművet. Hasonló ékesítésen ment át a műszerfal is: a megnagyobbított középkonzolra helyezett váltókar szoknyáját krómgyűrű szegélyezi, körülötte mindenhol ötletes tárolórekeszeket alakítottak ki – az üléshelyzettől eltekintve akár felső kategóriás limuzinban is érezhetnénk magunkat.



Erről gondoskodnak a kínálatban szereplő motorok is. A két benzines és három dízel erőforrásból álló választék bőségesebb a megszokottnál. Már a leggyengébb, 104 lóerős közös nyomócsöves turbódízel is elfogadható dinamikával ruházza fel a több mint két tonnás járművet, a hatfokozatú manuális sebességváltóval kombinált 3,2 literes V6-os csúcsverzió 230 lóereje pedig könnyedén 200 km/h fölé hajszolja a Multivant.
A függőleges oldalfalakkal határolt, hatalmas utastér egyszerre fényűző és praktikus. A csúcsverzió második üléssorában két elforgatható, dönthető és kiemelhető ülés, közöttük egy eredeti megoldással összehajtogatott és az ülőlapok szintjébe süllyesztett asztalka található.



Alig néhány perc alatt tárgyalóteremmé, étkezővé vagy kártyaszobává alakítható át a Multivan beltere. Az üléseket és a fiókokkal felszerelt asztalt hosszanti síneken rögzítették. Ennek előnye, hogy a variációs lehetőségek száma szinte végtelen, eltávolításuk ugyanakkor valamivel több türelmet és gyakorlatot igényel, mint a hagyományos egyterűeknél.



Akkor sem kell persze helyhiánytól tartanunk, ha nem emeljük ki a foteleket. Az előre-hátra tologatható hátsó üléssor mögött tetőig pakolva több mint egy köbméternyi térrel gazdálkodhatunk (ez az összes bútordarabot kiemelve 4500 literre bővíthető), ha pedig szunyókálni támad kedvünk, az előző modellhez hasonlóan itt is franciaággyá alakítható át a pad, amin még a nagyobb termetű utasok is kényelmesen elhelyezkedhetnek. A harmadik üléssor lábából bevásárlókosár méretű dobozok húzhatók ki, ezeket eltávolítva három síalagutat kapunk – a Multivanben egyszerűen képtelenség nem elférni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.