Tegnap az Austrian Airlines – a Malév egyik lehetséges vevője – 27,5 millió eurós adó előtti veszteséget jelentett az első fél évről. Tavaly az első fél évben 28,6 millió euró volt az adó előtti vesztesége. Az üzemi vesztesége (EBIT) 18,9 millió euróra csökkent az egy évvel korábbi 23,3 millióról. A forgalma 1,05 milliárd euróra nőtt 941,3 millióról. Az Austrian Airlines elméletileg nem zárja ki részvételi lehetőségét – más privatizálás előtt álló légitársaságokhoz hasonlóan – a Malévben sem, ám konkrét elképzeléseinek közlését korainak tartja, közölték az MTI-vel az Austrian Airlinesnál. Az első negyedévben az AUA, a Lauda Air és az Austria Arrows légitársaságokat összefogó Austrian Airlines csoport menetrend szerinti és charterjáratain az utasforgalom 10,8 százalékkal, 1,932 millióra emelkedett. A helykihasználtság az első negyedévben 4,4 százalékponttal, 71,8 százalékra javult. Az első negyedévben 5,7 százalékkal bővítette kapacitását az AUA-csoport.
A Cseh Köztársaság nemzeti légitársasága, a Ceske Aerolinie AS, vagyis a CSA partneri kapcsolatot létesített a Malévval azzal a céllal, hogy mindkét légitársaság bővíthesse az ajánlatában szereplő utazási célokat. A CSA közlése szerint a cseh légitársaság ennek révén eljuthat a Balkán térségébe, olyan fővárosokba, mint Szarajevó vagy Tirana, a Malév pedig tíz nyugat-európai célpontot, egyebek között Barcelonát, Oslót, Luxemburgot, Edinburgh-ot érheti el.

Döbbenet, több mint 130 kilométer/órával ment szembe a forgalommal egy autó – videó