Csaknem egy órán keresztül vitatkoztak arról az M5-ös kivásárlását és továbbépítését vizsgáló bizottság tagjai, hogy nyílt vagy zárt ülésen hallgassák meg Demján Sándort, a Trigránit tulajdonosát. A képviselők végül a nyilvános tanácskozás mellett döntöttek, és a nap végére az kiderült, hogy az üzletember nem hajlandó a testület előtt megjelenni.
Az érdemi munka Gaál Gyula, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) politikai államtitkára meghallgatásával kezdődött, aki szerint a lehető legkisebb kockázatot vállalta az állam, amikor úgy döntött, hogy az Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt.-ben negyvenszázalékos résztulajdon szerzésével oldja meg az addig drága sztráda matricás rendszerbe történő integrálását. A politikus szerint a Trigránit ajánlata a kérdés kezelésére pénzügyi modellel nem volt alátámasztva, illetve javaslata bonyolult konstrukciót igényelt volna. A tárca végül 84 millió euróért biztosította a matricás rendszer bevezetését, a pálya Szegedig történő továbbépítését és az állam jogát arra, hogy a későbbiekben százszázalékos befolyást szerezzen az AKA Rt.-ben.
Dancsó József (Fidesz) kérdéseire, hogy miért vásárolt negyvenszázalékos tulajdonrészt az állam egy olyan cégben, amely nehéz pénzügyi helyzetben volt, illetve, hogy a társaság átvilágításakor megvizsgálták-e a „hihetetlenül magas” szakértői díjak kifizetésének okát, az államtitkár nem válaszolt, csak megismételte fenti véleményét. Csillag István gazdasági miniszter ezzel kapcsolatban azonban kijelentette: a cégnek nincs olyan hitelezője, akinek tartozna, az pedig, hogy valaki elveszíti vagyonát, még parlamenti képviselőkkel is megesik. A politikus egyébként egyetértett a vizsgálóbizottság munkájával, mint mondta: valamenynyi autópálya-építést ilyen testületeknek kellene vizsgálnia. Az ülésen Szijjártó Péter (Fidesz) az iránt érdeklődött, hogy jelentett-e hátrányt a kivásárlás során, hogy erős politikai nyomás volt az autópálya március 12-ig (az MSZP akkor tartotta szegedi kongresszusát) történő átadásáért. Csillag ezzel kapcsolatban közölte, az elmúlt hetek is bebizonyították, hogy tud nyomás alatt dolgozni.
Gyanú az M6-os tenderrel kapcsolatban. Az M6-os autópálya építésével megbízott konzorcium egyik tagjáról kiderült, hogy Németországban korrupciós botrányba keveredett, míg egy másik győztessel kapcsolatban Ausztriában merült fel kartellgyanú. A gazdasági tárca tájékoztatása szerint nem tudtak az esetekről, de ennek ellenére is szerződést kötnek az M6 Duna Autópálya Konzorciummal. Az M6-os tender körülményei Medgyessy Péterben is aggályokat ébresztettek, ezekről azonban a Fidesz felszólítására sem nyilatkozott.