Járatcsökkentés a vasútnál

Putsay Gábor
2004. 09. 08. 18:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jövőre a 2004-es menetrendhez képest naponta rendszeresen háromszáz vonat egyáltalán nem vagy rövidített útvonalon közlekedne a MÁV Rt. hálózatán. A vasúttársaság igazgatósága tegnap döntött arról, hogy tíz százalék alatti járatszámcsökkentésre tesz javaslatot a tulajdonosi jogokat gyakorló gazdasági és közlekedési tárcának. A MÁV Rt. 2965 belföldi személyszállító járatot üzemeltet naponta, a december 12-i menetrendváltozáskor elsősorban a kevésbé kihasznált vonatok közlekedését szüntetnék meg. Udvari László, a MÁV Rt. elnöke lapunknak annyit mondott, hogy a változások főként a napközbeni és a késő este közlekedő járatokat – ezen belül a helyközi és a regionális forgalmat – érinti majd, amelyet kevés utas vesz igénybe. Olyan vonal azonban nem lesz, ahol teljesen felfüggesztik a vasúti közlekedést. A személyszállító vonatok fenntartásának költségeit 2005-ben sem támogatja teljeskörűen az állam, annak ellenére, hogy ezt az EU-s szabályok kötelezővé teszik. A vasúti személyszállítás költségeinek 65 százalékát téríti meg az állam jövőre, a fennmaradó összeg finanszírozására viszont nem vehet fel a MÁV garanciális hitelt. A költségvetési támogatásra alapozva 33 százalékkal kellene ritkítani a járatokat, ami a várható gazdasági és társadalmi feszültségek miatt nem jelentene megoldást.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.