Orbánék idején nőtt a vásárlóerő

2004. 09. 07. 18:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar vásárlóerő látványos növekedését mutatják az Eurostat, az Európai Unió statisztikai gyorsjelentésének adatsorai. Az 1995-től az unió és az EFTA tagországainak egy főre jutó vásárlőerő egyenértékében kifejezett adatok tanúsága szerint Magyarország igen jó eredményeket ért el 1998 és 2002 között az 1995– 1997-es stagnálás után.
A kimutatott eredményeket az EU 25 országának átlagából számított százszázalékos vásárlóerő- paritáshoz viszonyították. Magyarországon ez 1995-ben ötvenszázalékos volt, ami azt jelenti, hogy vásárlóerő-egyenértékben kifejezve egy magyar átlagpolgár jövedelmének vásárlóereje a fele volt az uniós átlaghoz képest. 1996-ra ez a vásárlóerő 49 százalékra esett vissza, majd egy évvel később, 1997-ben 51, 1998-ban – a kormányváltás évében – pedig 52 százalékra nőtt. 2002-ben, az újabb kormányváltás évében a magyarok vásárlóereje már 58 százalékra emelkedett.
Ugyanezen idő alatt a Cseh Köztársaságban a lakosság vásárlóereje az 1995-ös hetvenszázalékos arányról az uniós átlaghoz viszonyítva 67 százalékra esett viszsza. Észtország esetében az 1995-ös 34 százalék töretlen emelkedéssel 45 százalékra nőtt. A növekedés hasonló arányú a többi balti ország esetében is.
A legtehetősebbek a luxemburgiak, akik az 1995-ös 179 százalékos értékről 208 százalékra tornászták fel magukat. Ez a statisztikai gazdagság azonban látványosabb a valóságos helyzetnél, ugyanis a nagyhercegségbe igen sokan ingáznak a szomszédos országokból naponta ottani munkahelyükre, ezzel hozzájárulva a bruttó hazai termékhez, de a vásárlóerő elosztásánál őket már nem veszik figyelembe.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.