A Jukosz felújította szállításait

Hírösszefoglaló
2004. 10. 21. 18:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Jukosz teljes egészében felújította kínai vasúti olajszállításait – közölték tegnap orosz vasúti illetékesek. Az olajcég néhány hete kétharmadával visszafogta a kínai szállításokat, miután nem tudta kifizetni a szállítási díjat. A vasúti tisztviselő elmondta: az év végéig heti bontásban fizet a cég, s jelenleg nincs gond a vasút és a Jukosz kapcsolatában. Pénzügyi nehézségeire hivatkozva a Jukosz szeptemberben függesztette fel összes – napi százezer hordós, havi négyszázezer tonnás – szállítását a kínai nemzeti olajtársaságnak, a CNCP-nek. A kínai Sinopec céghez irányuló Jukosz-szállítások – havi mintegy kétszázezer tonna mennyiségben – rendben folytatódtak ez idő alatt is.
A Jukosz közlése szerint év végéig egymillió tonnával kevesebb olajat szállít Kínának, mivel nincs elég készpénze a szállítási díjakra. Az olajipari vállalat bankszámláit az immár összesen nyolcmilliárd dolláros adóhátralékot követelő végrehajtók befagyasztották.
A Kínába irányuló olajszállítmányok továbbítása az orosz vasút kulcsfontosságú terjeszkedési területe: 2006-ig háromszázezer hordóra akarják emelni a napi olajszállítást azzal az elképzeléssel, hogy később – közelebbről meg nem határozott időpontig – akár hatszázezerre növelnék.
Tegnap a Moody’s Investors Service rontott a Jukosz besorolásán, és a növekvő adósságállomány, illetve az értékesítés hatásainak függvényében további leminősítéseket helyezett kilátásba.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.