Nagyon jól jövedelmező üzlet, s már-már az európai gazdaságok esetében is elengedhetetlen a légi úton történő áruszállítás és az ehhez kapcsolódó logisztikai tevékenység fejlesztése. A gyors szállítás miatt a magas hozzáadott értékű terméket előállító cégek előnyben részesítik a légi áruszállítást. Mivel azonban a légi szállítás költsége a szárazföldinek akár három-ötszöröse is lehet, a nagyobb értékű szállítmányokat – például az elektronikai cikkeket, a mobiltelefonokat – adják fel repülőre a cégek, ugyanígy megrendelések érkeznek a légitársaságokhoz, illetve szállítmányozó cégekhez állatok vagy gyorsan romló termékek továbbítására is. Ez a tevékenység jelentős jövedelmet és nyereséget biztosít a repülőterek, a légicégek és az erre a tevékenységre szakosodott társaságok számára egyaránt. A Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtéren az idén 55 ezer, jövőre várhatóan 60 ezer, 2010-ben pedig 90 ezer tonna árut kezelnek – amennyiben a fejlesztések megvalósulnak. A Malév Rt. esetében az áruforgalmi bevétel évente eléri a négymilliárd forintot, a forgalom pedig jelentősen emelkedik. A légitársaság legnagyobb piaca ezen a területen Kanada és az Amerikai Egyesült Államok. A Malévon kívül a Lufthansa Cargo, az Austrian Airlines, a KLM és a Cargolux bonyolít le jelentős forgalmat a repülőtéren. Ezek a cégek a beszállítói láncot is kiépítették, ami annyit jelent, hogy háztól házig fuvaroznak a különböző alvállalkozói csatornákon keresztül.
A ferihegyi áruforgalom további bővülésének akadálya az alapinfrastruktúra mérete, illetve műszaki színvonala. Ferihegyen jelenleg kettő, évtizedekkel ezelőtt épített Cargo-bázis működik. Az egyiket a Budapest Airport Rt. üzemelteti, a másikat pedig a Malév Rt. veszi bérbe a vásárlói, illetve a légi fuvarozáshoz kapcsolódó logisztikai feladatok ellátására. Ezek a bázisok azonban elérték a kapacitásuk határát. Amennyiben Ferihegy, ezzel együtt Magyarország versenyképes akar maradni a légi áruszállítás és logisztika területén, a tervezés alatt lévő új Cargo-bázis megépítésére mindenképpen szükség lesz. Nem tétlenkednek ugyanis a versenytársak sem, konkrétan azok a régióbeli repülőterek, amelyek a legnagyobb konkurenciát jelentik Ferihegynek. A prágai repülőtéren két új Cargo-bázist nyitottak az elmúlt hat évben, ugyanígy a Bécs mellett található schwechati repülőtéren hamarosan befejezik az új létesítmény építését. Ugyanakkor a legnagyobb szállítmányozó cégek üzletpolitikájában kiemelten fontos szerepet játszik Ferihegy. A partnerek számítanak a fejlesztésre, szándéknyilatkozatot tettek, hogy át akarnak költözni az új Cargo-bázisba. A Ferihegyi repülőtéren a tervek szerint 2006-ban adják át az új Cargo-bázist. Az építkezéshez várhatóan az ősszel hozzákezdenek a beruházó megbízásából. Az új bázis átadását követően 19 ezer négyzetméter új raktár és ötezer négyzetméter alapterületű iroda lesz Ferihegyen, s az áruk kezelésére alkalmas infrastruktúra is megújul.

Péntek 13 kvíz - Igazi horror ezt hibátlanul megcsinálni!