Elbizonytalanította a befektetőket a Malév súlyos pénzügyi helyzete, a privatizációban részt vevők a tenderdokumentáció megvásárlása után alkothattak valós képet a légitársaságról. Az ÁPV Rt. rendelkezésükre bocsátotta a cég gazdálkodásával kapcsolatos adatokat. Visszalépett a legesélyesebbnek tartott pályázó, a Demján Sándor érdekeltségébe tartozó Euroinvest Rt. is – értesült a Magyar Nemzet. Nyúl Sándor, az Euroinvest Rt. felügyelőbizottságának elnöke lapunk megkeresésére úgy nyilatkozott, hogy a jelenlegi helyzetben felelős ajánlat nem tehető a Malév Rt. részvényeinek megvásárlására. A pályázati kiírásban ugyanis olyan feltételeket határozott meg az ÁPV Rt., amelyek nagyrészt teljesíthetetlenek. Hozzátette: a Malév eladósodottsági szintje miatt olyan pénzügyi igény merülhet fel, amit a befektetők nem vállalhatnak. A légitársaság megismert adósságállománya ugyanis meghaladta a várakozásokat, és jelentősek a szállítói tartozások is.
Abban az esetben pedig, ha az állam értékesíti tulajdonát, a szállítók érvényesítik követeléseiket. A Malév eladása akkor lehetséges, ha a jelenlegi tulajdonos rendezi a cég gazdasági helyzetét – mondta Nyúl Sándor. E nélkül is el lehetne adni a nemzeti légitársaságot: ekkor az állami részvénycsomag olyan befektetőhöz kerülne, akit elsősorban a piacszerzés motivál, és a jelenlegi gazdasági helyzetében a Malév rövid időn belül megszűnne.
Az Euroinvest ennek ellenére továbbra is érdekelt a Malév Rt. privatizációjában, ám a befektetők szerint a magyar légitársaság jövője elsősorban térségi együttműködéssel képzelhető el. A Malévhoz hasonlóan napirenden van a szlovák, a bolgár és a román légitársaság eladása, a szakmai és pénzügyi csoportok számára pedig ez az egységes piac tűnik ígéretesnek, mondván, hogy önmagában az évi két-három milliós utasforgalmat lebonyolító légitársaság nem versenyképes. A Slovak Airlines vezetése a napokban jelentette be, hogy a cég pénzügyi helyzetének rendbetételét követően írják ki a privatizációt.
Hasonló okok miatt a kínai Hainan Airlines – amelyre tulajdonképpen az ÁPV Rt. kiírta a pályázatot – is eltekintett a Malév megvásárlásától. Ugyanígy döntött az Austrian Airlines – amely egyébként a Malév egyik legnagyobb vetélytársa, és érdekelt a Slovak Airlines privatizációjában –, illetve a tendercsomagot megvásárló Iceland Air. A Malévra pályázott volna a jelenlegi elnök-vezérigazgató, Sándor László által vezetett Magyar Repülésért Vezetői Konzorcium, ám az ÁPV Rt. nyomására végül ők is visszaléptek.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség