Emelkedik a fapadosok kihasználtsága

Munkatársunktól
2004. 11. 17. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyre nagyobb kihasználtsággal működnek az alacsony árú jegyeket kínáló légitársaságok. A magyar piacon egy éve jelen lévő SkyEurope már több mint egymillió jegyet értékesített, a társaság budapesti székhelyű leányvállalata 2004. október végéig 210 ezer utast szállított, ez 78 százalékos kihasználtságnak felel meg – közölte Christian Mandl, a SkyEurope ügyvezető igazgatója. A fapados légitársaságok között nagy a verseny, de vélhetőleg életben csak azok a cégek tudnak maradni, amelyek megfelelő tőkeháttérrel bírnak – nyilatkozta Christian Mandl. Az ügyvezető arra a kérdésre, hogy nyereséges-e a SkyEurope, s hogy fizettek-e osztalékot, azt mondta: a társaság egésze nyereséges, bár a varsói leányvállalat még nem tudta hozni a nullszaldót. Az osztalék tekintetében Mandl kifejtette, hogy az olcsó jegyeket kínáló cégek egyike sem fizetett ki a haszonból, hiszen azt vissza kell forgatni a társaságba a hosszú távú működéshez. Kelet-Közép-Európa első low coast (alacsony jegyárú) légitársasága, a SkyEurope négy bázishelyről tizenkét országba, tizenkilenc célállomásra 35 útvonalat kínál.

A SkyEurope mellett a napokban az EasyJet is közölte, hogy gépeinek kihasználtsága 87 százalékra nőtt, míg az ír Ryanair azt publikálta, hogy az utasok száma 20 százalékkal 7,4 millióra gyarapodott. A Ryanair vezetői úgy vélték, hogy télen már „igazi vérfürdő” lesz az olcsó jegyű légitársaságok között.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.