Értékesíthető sztrádaépítési szerződések

Putsay Gábor
2004. 11. 18. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még vizsgálják a lehetőségeket a Pénzügyminisztériumban (PM), hogy 2005-ben a magántőke bevonásához a már meglevő autópálya-szerződéseket, vagy magát a beruházásokat bonyolító állami céget helyezik-e a büdzsén kívül. A kormány költségvetési okokból döntött arról, hogy az eddigi állami beruházás helyett a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztését magánbefektetőkre bízza. Ilyenformán 2006 végéig mintegy 190 kilométer hosszú autópálya, illetve a dunaújvárosi híd épülne meg, a magyar állam pedig 22–27 éves koncessziós futamidő alatt rendelkezésre állási díjat fizetne.
Salgó László, a PM helyettes államtitkára tegnap közölte: nincs akadálya annak, hogy a meglevő szerződésekre hirdessen pályázatot a GKM, így valamennyi autópálya-szakasz PPP-rendszerben épülne tovább. Vizsgálják annak lehetőségét, hogy a beruházó cégre hirdetnek pályázatot, így a befektetők lennének a kezelői az autópályáknak. A 2005. évi költségvetésben 137 milliárd forint bevételi előirányzat szerepel, ennyi pénzt fizetnének a befektetők a koncesszióért. Ez közel azonos azzal az összeggel, amennyit az NA Rt. fizetett, illetve fizet év végéig a kivitelező cégeknek. A koncessziós pályázatokat 2005 első negyedévében írnák ki. A pénzügyi tárcánál annak a lehetőségét sem vetik el, hogy az állam a meglevő autópálya-szakaszokat is átadja üzemeltetésre a befektetőknek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.