Még vizsgálják a lehetőségeket a Pénzügyminisztériumban (PM), hogy 2005-ben a magántőke bevonásához a már meglevő autópálya-szerződéseket, vagy magát a beruházásokat bonyolító állami céget helyezik-e a büdzsén kívül. A kormány költségvetési okokból döntött arról, hogy az eddigi állami beruházás helyett a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztését magánbefektetőkre bízza. Ilyenformán 2006 végéig mintegy 190 kilométer hosszú autópálya, illetve a dunaújvárosi híd épülne meg, a magyar állam pedig 22–27 éves koncessziós futamidő alatt rendelkezésre állási díjat fizetne.
Salgó László, a PM helyettes államtitkára tegnap közölte: nincs akadálya annak, hogy a meglevő szerződésekre hirdessen pályázatot a GKM, így valamennyi autópálya-szakasz PPP-rendszerben épülne tovább. Vizsgálják annak lehetőségét, hogy a beruházó cégre hirdetnek pályázatot, így a befektetők lennének a kezelői az autópályáknak. A 2005. évi költségvetésben 137 milliárd forint bevételi előirányzat szerepel, ennyi pénzt fizetnének a befektetők a koncesszióért. Ez közel azonos azzal az összeggel, amennyit az NA Rt. fizetett, illetve fizet év végéig a kivitelező cégeknek. A koncessziós pályázatokat 2005 első negyedévében írnák ki. A pénzügyi tárcánál annak a lehetőségét sem vetik el, hogy az állam a meglevő autópálya-szakaszokat is átadja üzemeltetésre a befektetőknek.

Megállt Görög Zita szíve az M7-es autópályán – videó