Februárban vezették be a regisztrációs adót, amely a fogyasztási adót váltotta fel. A kormány által elfogadott első adótábla ellen a használt autókat forgalmazók tiltakoztak, aminek az lett a „foganatja”, hogy az új regisztrációs adótábla az addigi három helyett nyolc adókategóriát állapított meg, amelyek változatlanul a személygépjárművek hengerűrtartalmához igazodnak, s nem tett különbséget új és használt gépjármű között.
A regisztrációs adótörvényt előkészítő munka alacsony szakmai színvonala miatt a használt autóra kivetett, a tavalyihoz képest két-nyolcszoros adóterhelés gyakorlatilag megszüntette a használt autók behozatalát – mondta lapunknak Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének (MGOE) elnöke. Tájékoztatása szerint a múlt esztendőben 208 ezer új és 73 800 használt, egy–hét éves személygépkocsi importjára került sor. Ennek következtében 2001 és 2003 között a gépkocsik átlagéletkora 12,8-ről, 11,3 évre csökkent.
Az újonnan forgalomba került új és használt autók környezetvédelmi és biztonságtechnikai mutatói nagyságrendi javulást hoztak a lecseréltekkel szemben. Ezen pozitív tendenciákat „akasztotta” meg a regisztrációs adó, amely nemcsak a bevezetés módjával, hanem az adó mértékével is diszkriminálta a 3–7 éves személygépkocsik importját – világított rá Fojt. Hozzátette: a jelenlegi jogszabályok szerint maximum nyolcéves autókat lehet behozni. Ezek minimum Euro 2-es, korszerű motorral vannak felszerelve, és környezetvédelmi mutatóik háromszor-négyszer jobbak az Euro 1-es (10–12 éves autók) motorral felszerelteknél, és 12-18-szor kedvezőbbek a régi keleti gyártású modelleknél. Ugyanakkor a GKM tanulmányából kiderül, hogy hazánkban legalább hétszázezer környezetkárosító, régi keleti autó van még forgalomban.

Tseber Roland – Magyar Péter szoros szövetségese – újabb interjúban fenyegette meg a magyarokat