Több olvasónk is jelezte, hogy a Top Shop üzletekben kifüggesztett táblán az alábbiakról tájékoztatják a vásárlókat: „Akciós termékre csere vagy pénz-visszafizetési garancia nem vonatkozik!” Siklósi Máté, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője lapunk megkeresésére elmondta: törvényt sért a cég, ha az akciós termékeire nem ad minőségi, valamint pénz-visszafizetési garanciát. Ugyanis egyetlen vállalat sem árulhatja megkülönböztetettként, fogyasztót hátrányosan érintő módon az akcióba bevont termékeit.
A vevő ilyen felirat láttán pedig a következőt teheti: vagy kifordul az üzletből, és eláll a vételtől, vagy felhívja a bolt figyelmét a törvénysértésre. Ha pedig a garanciális igényt a vállalkozás a meghibásodáskor elutasítja, akkor a vásárló a békéltető testülethez fordulhat, vagy polgári peres eljárásban kérhet jogorvoslatot. Az ilyen esetekben a törvényszék szinte százszázalékos bizonyossággal a panaszosnak ad igazat – húzta alá a szóvivő, majd kiemelte: minden eladott termékre két év garanciát köteles adni a kereskedő. Kivéve, ha például egy ruhaneműt azért értékelnek le, mert annak meghibásodott a cipzárja. Ez esetben e hiba miatt később nem emelhet szót a vásárló, s nem élhet javíttatási vagy kártérítési igényével.
Szerettük volna megkérdezni a – televízióból ismert Top Shop üzleteket üzemeltető – Studio Moderna 2000 Kft. ügyvezető igazgatóját is azzal a kérdésünkkel, hogy miért és meddig sértik meg a fogyasztói érdekeket, jogokat, ám a cégtől többszöri ígéret ellenére sem hívták vissza szerkesztőségünket.

Továbbra is befektetésre ajánlja Magyarországot a Moody’s