Sikerdömping

2005. 08. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nehézkesen, unalmas szürkén indult ez a hét, gyötrelmes hiányérzet apasztotta a dolgozó nép hangulatát, termelési kedvét. Véget ért a hat héten át tartó sms-kampány, a kormány már egyetlen életbevágóan fontos kérdésben sem kérte ki az egyszerű állampolgárok véleményét, így nem csoda, hogy az embereknek az a lehangoló érzésük támadt, rájuk már senki sem kíváncsi, ők már nem is számítanak. Pedig milyen szép volt az a másfél hónapos időszak, minden hét vége izgatott várakozásban telt, családokban, baráti társaságokban csak azt találgatták, vajon mi lesz a kampány következő kérdése, igaz, soha senki nem hibázott rá egyikre sem, hisz ilyen agyafúrt (agyament) ökörségeket normális ésszel nem lehet kifundálni. A válaszok tökéletesen hidegen hagyták a jónépet, ám az egész folyamatban maguk a kérdések hordozták a lényeget, mert azok rendszeresen felüdítették a hajszolt lelket és elmét, remekül elszórakoztatták a megfáradt adófizetőket, akik végre hetenként mulathattak egy jót a pénzükért. Csak egy kínzó dilemmánkra nem kaptunk feleletet, jelesen arra, hogy a kérdéseket egyetlen ember kínlódta ki magából, vagy egy egész munkacsoport agyalt rajtuk, rendszeres ötletbörzét tartva, hogy még véletlenül se érdeklődjenek olyan témákról, amelyeknek a leghalványabb értelme lehetne. Ennek ellenére hasznos és eredményes volt az sms-kampány, mert ez esetben a válasz elmulasztása is konkrét és határozott állásfoglalásnak minősíthető, márpedig a demokrácia erejét bizonyítja az, hogy a kisemberek is aktívan részt vehetnek a közügyek alakításában. Szerencsére a kormány igyekszik betölteni az sms-kampány lezárásával keletkezett intellektuális űrt, s belekezdett a Közös siker című akcióba. Ez nem pótolja hiánytalanul az elmúlt hetekben átélt, jóleső izgalmakat, de kétségtelenül vannak szórakoztató elemei. A hosszú távú gazdaságpolitikai célokat ismertető egész oldalas hirdetések a hiteles tájékoztatás hiányától szenvedő polgárok információéhségét hivatottak enyhíteni, a kormányhoz méltó tréfás (nevetséges) stílusban. Már a címe is fejtörést okoz, hiszen a mi olvasóinkat nem tartották méltónak a közös sikerekről tájékoztatni, magyarán: minket kihagytak a közösből. Vigasztalásképp mondom, nem teljesen, mert a nagyszabású projektum 24 millió forintos költségében a mi adóforintjaink is benne vannak, s ez alapján csak az állítólagos sikerhez nincs semmi közünk. S ezen a ponton nyomban adódik a következő talány: miféle sikerről beszélnek? Azt tartják sikernek, hogy Kóka János kiizzadt magából tizenkét infantilis pontot, amilyeneket bármely, gazdasági kérdésekben járatlan dilettáns is röpke tíz perc alatt összegereblyézne? Olyan semmitmondó általánosságokat, mint a gazdaság versenyképességének javítása, az állami bürokrácia csökkentése vagy a hazai vállalkozások támogatása, teljesen fölösleges chartába foglalni és történelmi jelentőségű, gazdasági mérföldkőnek beállítani. Sőt, ha a magyar gazdaság olyan állapotban van, hogy ezeket és a hasonló célokat csak évek, évtizedek múltán képes megvalósítani, akkor ez nem a közös siker, hanem a jelenlegi kormányzat impotenciájának, csődjének, saját sikertelenségének dokumentuma. Gyanúnk szerint a közös siker cím egy rövidítés eredménye. Eredetileg „Közös pénzből (közpénzből) finanszírozott sikerpropaganda” lett volna, de ezt túl hosszúnak találták. Vannak ők annyira jó szakemberek, hogy nem csak a nemzetet, egy hirdetés címét is képesek megrövidíteni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.