Újabb kormánypropaganda

Épphogy véget ért a gazdasági minisztérium kirobbanó sikerről szóló reklámkampánya, máris újabb sikerpropagandát indított el Kóka János. Eközben a rájuk rótt 550 milliárd forintos tartalékolási kötelezettség jelentős átcsoportosításokra kényszeríti a minisztériumokat.

2005. 08. 25. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Történelmi pillanattal indokolta a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) azt a reklámkampányt, amelyet Kóka János miniszter Közös siker címmel egész oldalas hirdetések formájában indított el tegnap több országos és megyei napilapban. A tegnapi sikerpropaganda – amely olyan megállapításokat tartalmaz, hogy Magyarország gazdaságának növekedési kilátásai továbbra is ígéretesek – 24 millió forintjába került a GKM-nek.
Tóth Judit, a tárca szóvivője az újabb hirdetéssorozatot a lakosság tájékoztatásával magyarázta, mint fogalmazott, a gazdaságpolitikai célokról szóló, múlt héten elfogadott közös nyilatkozat „mérföldkőnek” számít a magyar gazdaság szempontjából. Miközben a kormány újabb és újabb sikerekről számol be, a költségvetés a rendszerváltás utáni időszak legmélyebb válságát éli: a kormány gyakorlatilag felfüggesztette az idei büdzsé végrehajtását, mivel az abban vállalt kötelezettségeket már nem tudja finanszírozni – értékelte a tegnapi propagandakampányt Tállai András, az Országgyűlés számvevőszéki bizottságának fideszes elnöke.
*
Tállai emlékeztetett: augusztus 2-án a kabinet olyan határozatot kényszerült kiadni, amely az eredetileg számolt mintegy 230 milliárd forint helyett 550 milliárd megtakarításra kötelezi a minisztériumokat. E határozat értelmében a sikerpropagandát folytató gazdasági tárcának a 340 milliárd forintos költségvetéséből 135 milliárd forintot kell visszatartania, az informatikai minisztériumnak pedig 22,3 milliárd forintból 15,7 milliárdot nem szabad elköltenie. Tállai hangsúlyozta: Kóka Jánosnak (képünkön) a több tíz millió forintos hirdetések feladása helyett inkább arra kellene választ adnia, hogy a mostani kormányhatározat mit jelent tárcája számára, azaz milyen beruházások, ígért fejlesztések maradnak el a megszorítások miatt, s maradt-e pénz egyáltalán az idei működésre.
A politikus kijelentéseire Kőszegi Márk, a Pénzügyminisztérium sajtóosztályának helyettes vezetője így reagált: Tállai számításai nem helytállóak, mivel a kormányhatározatban előírt 550 milliárd forintos tartalékképzési kötelezettséget nem lehet „rávetíteni” a tárcák idei költségvetési előirányzataira.
Információink szerint a jövő évi költségvetési tervezésnek a PM által is elismert késése elsősorban abból adódik, hogy jelenleg is tartanak a minisztériumok közötti háttértárgyalások és lobbizások. Úgy tudjuk, az idei háttéregyeztetések még azért nem zárultak le, mert jövőre a tárcák az ideinél lényegesen kevesebb forrásból tudnak majd gazdálkodni, amelynek jelentős befolyása lesz a 2006-os választásokra is.
A mostani kampányhoz hasonlóan pozitív eredményekről számolt be a nemrég lezárult Kérdések és válaszok elnevezésű kormányzati roadshow, amely 150 millió forintba került. Mintegy negyvenmillió forintot emésztett fel a kormány jelenleg is folyó sms-kampánya, s 26 millió forintot fizetett a Miniszterelnöki Hivatal a június végén kezdődött Magyarország: kirobbanó siker című hirdetéssorozatra. Az országgyűlési választások előtt indul be az a nagyszabású, nettó 1,43 milliárd forint keretösszegű kormányzati kampány, amely a nyertes uniós pályázatokat népszerűsíti majd a tévében, a rádióban, az újságokban és az interneten.
Tóth Judit egyúttal megerősítette azt a hírt, miszerint Gyurcsány felkérésére a következő hetekben egy másik négypárti nyilatkozat előkészítését is szervezik, ezúttal a „fejlesztéspolitikára” vonatkozóan.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.