Váltás a VPOP élén?
Év végéig távozhat posztjáról Nagy János, a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságának vezetője – értesültünk róla pénzügyminisztériumi forrásokból. Úgy tudjuk, Nagy utóda Bencze József, a vámhatóság jelenlegi rendészeti főigazgatója lesz. Sipos Jenő, a VPOP szóvivője nem kívánta kommentálni a hírt. (MN)
Egyre kevesebb a vezetékes vonal
A bekapcsolt fővonalak száma idén szeptemberben 15 ezerrel, 3 420 435-re csökkent – közölte tegnap a Nemzeti Hírközlési Hatóság. Az öt korábbi monopolszolgáltató: az Emitel Rt., a Hungarotel Rt., a Magyar Telekom Rt., a Monortel Rt. és az Invitel Rt. adatai alapján 2005 első kilenc hónapjában a vezetékes fővonalak száma 144 ezerrel, 12 hónap alatt pedig 148 ezerrel csökkent. (P. G. I.)
Lassan készül az etikai kódex
A szakértők az utolsó egyeztetéseket végzik azon az élelmiszer-gazdasági etikai kódexen, amelyet Gráf József földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter javasolt az ágazat szereplőinek a nyár végén. Az etikai kódex szövegtervezete lényegében már elkészült, a szakértők csak az utolsó fejezet egyeztetésén és elfogadásán dolgoznak, amivel valószínűleg egy héten belül végeznek. Ezt követően széles körű és várhatóan rövid egyeztetés lesz az érintettekkel, így a termelők, a gyártók és a kereskedők még ebben a hónapban elfogadhatják az élelmiszer-termékpálya etikai kódexének végleges változatát. (MTI)
Brit enyhülés
A brit mezőgazdasági minisztérium ismét engedélyezte, hogy a harminc hónaposnál idősebb marhák is bekerülhessenek a táplálékláncba. A szivacsos agysorvadás kór (BSE) humán terjedését megakadályozandó eddig automatikus tilalom volt a harminc hónaposnál idősebb marhák élelmiszer-ipari feldolgozására, most viszont új tesztelési rendszer váltja fel az automatikus korkorlátozást. Az 1996. augusztus elseje előtt született szarvasmarhákat továbbra is kizárják a táplálékláncból. (MTI)
Csökkenő illeték
Dániában az idén a felére csökkentik a jelenleg 75 dán koronás repülőtéri illetéket, jövőre pedig teljesen eltörlik, hogy fellendítsék a dán légitársaságok és légikikötők forgalmát, és a példát remélhetőleg több repülőtér is követi majd. Bár a repülőtéri illeték nagyságát a hatóságok határozzák meg az illeték nagysága mindenképpen befolyásolja a jegyek árát. A légitársaságokat egyaránt érinti, hogy mekkora a repülőtéri illeték, különösen most, hogy az üzemanyagárak meredeken emelkednek. (MTI)

Újabb árrésstop jön, mutatjuk, mely termékek leszek jóval olcsóbbak