Megfelelő mennyiségű üzemanyag és reflektor nélkül indult útnak a Magyar Honvédség kutató-mentő helikoptere a Hejcénél lezuhant szlovák szállítógép katasztrófájának helyszínére, ráadásul másfél órával a tragédia után tudott csak felszállni a riasztási rendszer nehézkességei miatt – állította a napokban a Havaria Press, magukat megnevezni nem kívánt katonai szakértőkre hivatkozva. A hírügynökség értesülései szerint a helyszínre érkező gépben olyan kevés üzemanyag volt, hogy a tragédia helyszíne helyett kénytelen volt a legközelebbi, kassai repülőtéren leszállni. Közölték azt is, hogy a gépen nincs éjjellátó felszerelés, sőt keresőreflektorokkal sem tudja segíteni a földi kutatócsapatok ténykedését.
A Honvédelmi Minisztérium (HM) cáfolta a hírügynökség információit, de arról nem nyilatkozott, hogy a magyar légierő kutató-mentő helikopterei rendelkeznek-e éjjellátóval, illetve reflektorokkal. Azt elismerték, hogy a baleset helyszínén egyetlen helikopter sem tudott segíteni a mentésben.
A honvédség kutató-mentő helikoptere az előírt üzemanyag-mennyiséggel, vagyis teljes feltöltéssel szállt fel – közölte Bocskai István, a HM szóvivője. Leszögezte, a kutató-mentő szolgálat riasztása is rendben megtörtént, és a helikopter az előírt normaidőn belül készenlétben állt. A magyar helikopter akkor kapott utasítást a mentésre, amikor kiderült, hogy a közelebb állomásozó szlovák helikopterek a térségben uralkodó viharos erejű szél miatt nem képesek leszállni.
Két tehervonat szakított szét egy átjáróban elakadó autót Komáromnál