Újabb vizsgálatokat kér a fővárosi városüzemeltetési bizottság, hogy megalapozottan dönthessenek a Thököly úti villamos visszaállításáról vagy végleges megszüntetéséről – mondta el lapunknak Szálka Miklós, a testület fideszes alelnöke, hozzátéve: a BKV megelőzően a Keleti pályaudvarnál idejekorán elbontotta volna az egykori villamosfordulót, értelmetlenné téve ezzel a vitát. Az ellenzéki politikus szerint az Újpalotán élők közlekedése továbbra is megoldatlan. Az egyik legforgalmasabb útvonalon több mint egy évtizede nem jár villamos, s a BKV Zrt. megrendelésére a Főmterv által készített tanulmány szerint a 4-es metró megépítése után értelme sem lenne, s ugyanígy vélekedik a Főpolgármesteri Hivatal közlekedési ügyosztálya is.
– Ezzel szemben a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elemzése az ellenkezőjét mutatta ki, azaz a közúti forgalom csökkenését eredményezné a föld alatti és a felszíni tömegközlekedés párhuzamos működtetése – húzta alá Vitézy Dávid, a civil szervezet szakértője.
Lakos Imre, a városüzemeltetési bizottság SZDSZ-es elnöke állítja: a Thököly úti villamos kérdése szakmai ügy, ezért további vizsgálatot kértek a BKV-tól, a VEKE-től, a Közlekedéstudományi Egyesülettől és Közlekedési Kft.-től. Utóbbi magáncég szakemberei a villamos visszaállítását javasolták.
Nem lesz járatcsökkentés. A BKV Zrt. visszavonta korábbi járatcsökkentési javaslatát, így a közlekedési társaság a tavalyi paraméterkönyv alapján szervezi munkáját Budapesten.
Rengetegen érkeznek Budapestre a diplomáciai csúcsra