Miközben Aba Botond, a BKV Zrt. leváltott vezérigazgatója nettó kilencmillió forint juttatást kapott közös megegyezéses távozásáért, és a fővárosi gazdasági bizottság döntésétől függően megkaphatja tavalyi, csaknem húszmilliós prémiumát, addig a társaságnak arra sincs pénze, hogy sűrítsen néhány külvárosi járatot. – Szabadságmegváltás és a törvény szerinti járandóság és illetmény alapján fizettünk ki Abának nettó kilencmillió forintot – mondta Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs igazgatója, hozzátéve: a decemberig hivatalban lévő vezető prémiumáról a fővárosi gazdasági bizottság dönt. Utóbbi
összeg elérheti a húszmillió forintot is. Antal Attila vezérigazgató pénteken megegyezett elődjével, és a munka törvénykönyve szerint a távozó fél olyan juttatásokat is kaphat, amelyet külön jogszabály nem ír elő. Nemrég az is kiderült, Abának a cég igazgatótanácsa még decemberben 8-9 millió forint prémiumelőleget szavazott meg úgy, hogy 2006-ra nem is volt a tulajdonos főváros által jóváhagyott, érvényes menedzserszerződése. Az ügyben Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes vizsgálatot kért, ám a BKV felügyelőbizottsága (fb) elnöke, Székely Gábor (SZDSZ) közölte: egyelőre nem foglalkoznak a kérdéssel.
2005-ben engedély nélküli járatritkítás miatt 20 százalékkal csökkentették a csaknem annyival megemelt prémiumot, a Combino-botrány miatt pedig Demszky Gábor javasolt csökkentést. Vitézy Dávid, az fb fideszes tagja megdöbbentőnek tartja, hogy míg a BKV tízmilliókkal dobálózik, a cég költségvetése néhány külső kerületi járat sűrítéséhez szükséges 4 millió forintot sem biztosítja. A Fővárosi Közgyűlés csütörtökön tárgyalja az előterjesztést, ami alapján 32 milliárd forint normatív támogatást várnak az államtól a helyi közforgalmú közlekedés működtetéséhez.
Orbán Viktor ismét felmosta a padlót a baloldallal