Kizárható, hogy az Európai Unió kohéziós alapjából nem kapunk semmit, és a négyes metró mindenképpen megépül – ismételte meg tegnap Budapest vezetésének az elmúlt napokban folyamatosan hangoztatott ígéretét Demszky Gábor főpolgármester. Kijelentette: ha lesz uniós forrás, akkor a fővárosnak nem kell felvenni az Európai Beruházási Banknál már lekötött hitel egy részét, amelyet más fejlesztésre fordíthatnak majd. – Az uniós pénzintézet egy évtizede készíttetett tanulmánya szerint a metróra szükség van, és azon a nyomvonalon, amelyet a jelenlegi tervek tartalmaznak.
Bajnai Gordon fejlesztéspolitikai kormánybiztos szerint a Brüsszellel zajló tárgyalások lényege, hogy az EU-forrásokkal közpénzt váltsanak ki. Ugyanakkor szavaiból kiderült, hogy a kormány a főpolgármesterrel szemben a metrótörvényben rögzített kötelezettségét enyhítené. Közölte, amennyiben elmaradna a támogatás, a kormány betartaná szerződéses kötelezettségét, és az nem érintené a konvergenciaprogramot.
Ismeretes, a négyes metró első szakaszát az Etele tér és a Baross tér között egyéves csúszással, 2010 végén adhatják át legkorábban, a második, a Keleti pályaudvar és a Bosnyák tér közötti vonal pedig a 2012-es átadással várhatóan két évet csúszik. A 2005-ben törvényben rögzített beruházás 268 milliárd forintos költsége öszszesen 486 milliárd forintra nő – jelenleg több mint 43 milliárdos a költségtúllépés.
Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint az ország és a főváros vezetői metróügyben az elmúlt öt évben munka helyett kizárólag Orbán Viktorral foglalkoztak. – A hiányzó csaknem 200 milliárd forintra továbbra sincs hivatalos fedezet, az előkészítetlenül, késéssel kezdődő beruházás többletköltségeire pedig nincs hiteles magyarázat – tette hozzá.

Orbán Viktor országúti harcosokkal találkozott