Bár a főváros vezetői az elmúlt két évben sokszor beharangozták, nemzetközi ünnepségen Demszky Gábor ma indítja el hivatalosan a négyes metró építését, az alagútfúrást. A több mint másfél évtizede ígért, immár csaknem 500 milliárd forintosra becsült beruházás fúrópajzsa az eredeti tervekhez képest lassabban halad majd, hogy minden állomás elkészüljön, mire eléri őket a szerkezet. Demszky szerint a fúrófejek beállítása indokolja a lassúságot. A Fővárosi Közgyűlés által elfogadott beszámoló szerint a metró első szakaszát az Etele tér és a Baross tér között egyéves késéssel, 2010 végén adhatják át, míg a Keleti pályaudvar és a Bosnyák tér közötti vonal a 2012-es átadással két évet csúszhat. A 2005-ben törvényben rögzített beruházás 268 milliárd forintos költsége 486 milliárd forintra nő.
A főpolgármester a 2005-ös metrótörvényre hivatkozik, ami szerint a beruházás költségéből az állam 79, a főváros 21 százalékot áll, ugyanakkor azt is hangoztatta: előfordulhat, hogy metróépítés költségei tovább nőhetnek, a határidők kitolódhatnak. A főváros a saját terheinek jelentős részét az Európai Beruházási Banktól felvett hitelből egyenlíti ki, a kormány viszont tavaly decemberben úgy döntött, az állami részre az EU kohéziós alapjára pályázik. Bár számos brüsszeli forrás azt erősítette, hogy az EU nem vagy csak részben hajlandó finanszírozni a metróépítést, a városvezetés az ellenkezőjében bízik.
Meghatározó döntést hozott a magánéletében Szentkirályi Alexandra – videó