A felszállás előkészületei közben, már a kifutópályán meghibásodott és füstölni kezdett tegnap kora reggel a Wizz Air bukaresti Henri Coanda repülőtérről Budapestre induló „fapados járatának” egyik hajtóműve. A gondot észlelte és jelentette a kapitány, miközben az automatikus tűzoltó-berendezés működésbe lépett – tájékoztatta lapunkat Nemes Liviu Viorel, a romániai rendkívüli helyzetek igazgatóságának helyettes vezetője. Beszámolója szerint az Airbus A 320-as rendben megállt, a gépen lévő 84 ember közül senki nem sérült meg. A repülőtéren állandó szolgálatot teljesítő mentőegység 25 tűzoltója és egészségügyi szakemberei speciális járműveikkel két perccel később már a helyszínen voltak. Szerencsére csak az utasok kiszállításában kellett segédkezniük, akiket autóbuszokkal vittek a terminálra. Különösebb ijedtség nem volt, mindenki fegyelmezetten tudomásul vette, hogy csak egy későbbi járattal utazhat haza. A műszaki szakemberek nekiláttak a gép átvizsgálásának – mondta Nemes Liviu Viorel.
A légitársaság honlapján lévő adatok szerint a Wizz Air flottája jelenleg tizenhárom Airbus A 320-200-as gépből áll, amelyek átlagéletkora három év, karbantartásukat a Lufthansa Technik végzi.
A Wizz Air közleményt juttatott el az MTI-hez, amely szerint a gépen hajtóműhibát jelzett a műszer, aminek a füst volt a látható jele. A személyzet leállította a meghibásodott hajtóművet, és a másikkal a parkolóhelyre állt. Az utasok az EU szabályai értelmében ételutalványokat kaptak, és felkérést, hogy az új indulási időpont szerint jöjjenek vissza a reptérre, ahonnan egy másik géppel késő délután indultak Budapestre.
Magyar Péter saját pártja átláthatóságáról is hazudott