Új vezetőt keres a Magyar Közút

Pályázatot írt ki a közlekedési miniszter a Magyar Közút Kht. vezetői posztjára. Lapunk értesülései szerint nem azt a jelenlegi vezetőt, László Sándor vezérigazgatót várják befutónak, aki parancsba adta a 19 megyei szervezet székházának kiárusítását.

2008. 06. 15. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A napokban jelent meg a Magyar Közút Állami Közútkezelő, Fejlesztő, Műszaki és Információs Közhasznú Társaságnál (MK Kht.) betöltendő ügyvezetői munkakörre kiírt pályázat a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) honlapján. A kiírás szerint a társaság közhasznú tevékenysége során olyan közfeladatot lát el, amelyről az állam tulajdonában lévő országos közutak vonatkozásában a KHEM fejezeti kezelésű előirányzata – az útfenntartási és -fejlesztési célelőirányzat – finanszírozásában, a KHEM-nek mint állami szervnek kell gondoskodnia. A pályázat érdekessége, hogy a pályázóktól nem kér programot, megelégszik a szakmai és vezetői gyakorlat előírásával és a büntetlen előélettel. A győztes pályázóval három évre szóló határozott idejű munkaviszonyt létesítenek, az állás július 2-ától tölthető be.
A pályázat, úgy tűnik, válasz a lapunkban a közelmúltban több cikkben tárgyalt jelenségekre. Megírtuk, hogy valamennyi megyei központot értékesíteni fogják, mivel ez áll az MK Kht. lapunk birtokába került, László Sándor vezérigazgató által jegyzett, március végén kelt körlevelében. A tizenkilenc székház, valamint üzemmérnökség telephelyének könyv szerinti értéke meghaladja a százmilliárd forintot. Megírtuk, hogy miközben a költségcsökkentés jegyében teljesen átszervezték az MK Kht.-t, a gépjárműbeszerzés területén nagyvonalúan intézkedtek: öt év alatt egy alsó középkategóriás gépkocsiért, például egy Opel Astráért az államnak 8,8 millió forintot kell kifizetnie. Emellett – s ezt az Állami Számvevőszék is szóvá tette – jelentősen növelték a központi hivatal igazgatóinak számát. – A megyei szervezetek karcsúsítása, a székházak eladása, a közlekedési törvény módosítása egyetlen, ki nem mondott cél irányába tett lépések sorozata: a Mária Terézia által alapított, 200 éves útkaparó szervezet utódjának felszámolása, tevékenységének kiszervezése – állította lapunknak egy ismert útügyi szakember.
Mindezek nyilvánosságra kerülése hozzájárulhatott ahhoz, hogy László Sándor vezérigazgató, akinek a múlt hónap végén járt le vezetői megbízása – amelyet nem pályázat útján nyert el –, nem kapott lehetőséget a hosszabbításra. A szakmai közvélemény érdeklődéssel figyeli a pályázat lefolytatását és eredményét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.