Közpénzzel van tele a Hócipő

A Hócipő két alapítója is szerződésben áll a Miniszterelnöki Hivatallal, sőt Gáti László két cégen keresztül is osztogatja a tanácsokat és viszi a pénzt. A kancelláriának a koalíciós kormány bukásáig dolgozott egy, Nyáry Krisztiánhoz (ő a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója) köthető vállalkozás is.

Török László
2009. 01. 22. 19:48
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gyurcsány csak szavakban spórolós. A Fidesz szerint riasztó, hogy miközben veszélybe kerül az ország gázellátása, emberek saját lakásaikban fagynak meg, aközben a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) egyik főosztálya azzal van elfoglalva, hogy hét végi korcsolyázást szervezzen az állami vezetőknek, a kormány tagjainak – mondta Ágh Péter, a Fidesz országgyűlési képviselője tegnap szombati cikkünkre reagálva. Megírtuk, a MeH egyik főosztálya
e-mailben tájékoztatta az igényjogosultakat – állami vezetőket, a kormány tagjait –, hogy a Balaton jege a hét végére sportolásra alkalmassá válik, ezért a balatonőszödi kormányüdülőben kedvezményes áron – 6800, illetve 3400 forintért – várja a kormány tagjait. Ágh Péter úgy vélte, ma már érthető, hogy miért köt a MeH külső cégekkel szerződéseket olyan feladatokra, amelyeket a kancellária, illetve a különböző minisztériumok is el tudnak végezni. A politikus emlékeztetett Gyurcsány Ferenc szavaira, amikor a kormányfő a napokban a spórolást, mint hazafias kötelességet említette. Ágh Péter úgy vélte, ezek megint csak szavak, s eközben teljesen ellentétesen működik a kormány. (MTI)


Bőségesen ellátja a kabinet a Hócipő nevű vicclap munkatársait megrendelésekkel. Megírtuk, hogy a Szociális és Munkaügyi Minisztériumnak több mint hatmillió forintért adott kommunikációs tanácsokat a Pont Ez Kft., a lap két alapítójának, Gáti Lászlónak és Kárpáti Miklósnak a vállalkozása. Ugyanez a társaság a Miniszterelnöki Hivatallal (MeH) is leszerződött hasonló feladatra. Kondorosi Ferenc államtitkárságán hárommillió forintért dolgoznak. Sajtóanyagokat gyűjtenek és rendszereznek, szakmailag véleményezik azokat, háttéranyagokat készítenek. Gáti László egy másik vállalkozáson keresztül is kap pénzt a MeH-től. Másfél millió forintért a Ma-Mi Bt. (amelynek vezető tisztségviselője és beltagja Gáti) „folyamatos tanácsadást végez a megbízó által kijelölt személyek elektronikus médiában történő megjelenése szakmai kérdéseivel kapcsolatban”.
A Hócipő körül kialakult szellemi műhely tagjaihoz rendszeresen folyik a közpénz.
*
A közelmúltban írtuk meg, hogy az újság bruttó négymillió forintot kapott azért, hogy cikksorozatban próbálják a titkosszolgálatot megkedveltetni a lakossággal. A lap megjelenését az elmúlt években többször is ötmillió forinttal támogatta az Oktatási és Kulturális Minisztérium a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) miniszteri keretéből. 2004-ben ugyanebből a forrásból hétmillió forinthoz jutottak. Az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium szintén kötött egyszeri, reklámcélú megbízási szerződéseket a Hócipő Kft.-vel: 2003 és 2006 között nem kevesebb mint tízszer, összesen 12,3 millió forint értékben. 2003-ban Magyarország európai uniós csatlakozásának feldolgozása a nyomtatott sajtóban és az interneten című pályázaton két támogatási szerződés alapján öszszesen 3,5 millió forintot ítélt oda a MeH a Hócipő Kft.-nek. Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium Információs társadalom – informált polgár címet viselő pályázatán is sikeresen szerepeltek 2003-ban. Így a Hócipő Kft. a Neccketrec internetes melléklet kiadásával nyolcmillió forintos támogatást kaphatott az SZDSZ-es vezetésű, azóta megszüntetett tárcától.
Az ötmillió forint alatti MeH-es, tanácsadásra vonatkozó szerződések között van a Promote Consulting Bt. egymillió forintos megbízása. A vállalkozás – amelyben Nyáry Krisztián, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója korábban beltag volt – elemzéseket végzett a koalíciós kormány bukásáig.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.