Bukdácsol a Wizz Air légitársaság?

Hazánkat nem teszi vonzóbbá a külföldiek szemében, hogy tegnap reggel ismét nem indult el a fapados Wizz Air légitársaság egyik menetrend szerinti járata Stockholmba. Olvasónk jelezte: félnapos reptéri várakozás után sem kapott segítséget a légicégtől, holott több svéd állampolgár is szeretett volna időben hazajutni a tízezrekért megvásárolt repülőjeggyel.

2009. 04. 24. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyre gyakrabban fordul elő, hogy a Wizz Air légitársaság utasai hoppon maradnak a repülőtéren – mostanában főként műszaki hiba miatti járattörlés, illetve késés miatt. Tegnap egy olvasónk Ferihegyről jelentette: reggel hat óra körül kellett volna Stockholmba indulnia egy menetrend szerinti Wizz Air-járatnak, a gép azonban csak délután fél kettő után szállt fel. Olvasónk hét társával együtt 43 svéd focistát kísért volna haza, az otthoniak azonban hiába várták időben a Bromma Pojka nevű élvonalbeli ificsapatot. Matula Péter elmondása szerint társaságuk már jóval a korai indulás előtt kiérkezett a Ferihegyi repülőtérre, ám csak fél órával hat előtt jelent meg a kijelzőn, hogy a stockholmi gép nem indul.
– Azóta semmit nem tudunk, mert nem kaptunk tájékoztatást arról, mi történt a gépünkkel, de ivóvízzel vagy néhány törődő szóval sem kereste meg a Wizz Air a földön ragadt, körülbelül 150 utast – panaszolta dél körül olvasónk, akitől megtudtuk: a csoport már decemberben megrendelte a jegyeket, fejenként 1400 svéd koronába, átszámítva több mint 35 ezer forintba került nekik a veszteglés. Jelezte: a stockholmin kívül tegnap a Londonba és a Barcelonába induló Wizz Air-járatok is legalább ötórás késéssel indultak el.
Emlékezetes, egy hete műszaki okok miatt vissza kellett térnie egy Hollandiába tartó Wizz Air-gépnek Ferihegyre. Előző nap, szintén géphiba miatt, Svédországban rekedtek a fapados cég utasai, illetve nem indult el Nápolyba egy menetrend szerinti járat.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületnél lapunkat úgy tájékoztatták: ilyen esetekben a légitársaságnak kérés nélkül is kötelessége a tájékoztatás, tehát a jogszabályok szerint nem fordulhat elő, hogy az utasok órákig várakozzanak tanácstalanul a reptéren. Amennyiben járatunkat törlik vagy beszállásunkat visszautasítják, kártalanításra és a jegy árának visszatérítésére, vagy más járatra való átfoglalásra van jogunk. Járattörlés esetén akkor nem jár kártalanítás, ha a törlésről a menetrend szerinti indulás előtt legalább 14 nappal korábban tájékoztattak bennünket, vagy az eredeti menetrendhez közeli időben átfoglalást ajánlanak fel, illetve ha a járat törlését rendkívüli körülmények okozzák. A légitársaságnak gondoskodnia kell az ellátásunkról is.
Megkérdeztük a Wizz Airt is, ahol közölték: egyelőre nincs tartalék gépük, amit azonnal be lehet állítani meghibásodás esetén, mert ez jelenleg nem lenne gazdaságos. Az utasokat azonban minden esetben tájékoztatják a késés okáról, s annak várható időtartamáról a hangosbemondón, illetve a monitorokon, általában óránként. Állításuk szerint a légitársaság kárpótlási gyakorlata megfelel az uniós szabályoknak, vagyis ha a járat a menetrend szerinti indulási időhöz képest legalább két órával később indul, az utasok étkezési utalványra jogosultak. Ha a gép legalább öt órát késik, az utas kérheti a repülőjegy fel nem használt árát, ezen- felül a viteldíj húsz százalékát, amely összeget egy éven belül felhasználhat egy következő Wizz Air-foglaláshoz. Arra is lehetőség van, hogy törlik a foglalást, s viszszatérítik a kifizetett jegy árát, vagy az ügyfél díjmentesen elutazhat a cég egy másik járatával.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.