Egyre gyakrabban fordul elő, hogy a Wizz Air légitársaság utasai hoppon maradnak a repülőtéren – mostanában főként műszaki hiba miatti járattörlés, illetve késés miatt. Tegnap egy olvasónk Ferihegyről jelentette: reggel hat óra körül kellett volna Stockholmba indulnia egy menetrend szerinti Wizz Air-járatnak, a gép azonban csak délután fél kettő után szállt fel. Olvasónk hét társával együtt 43 svéd focistát kísért volna haza, az otthoniak azonban hiába várták időben a Bromma Pojka nevű élvonalbeli ificsapatot. Matula Péter elmondása szerint társaságuk már jóval a korai indulás előtt kiérkezett a Ferihegyi repülőtérre, ám csak fél órával hat előtt jelent meg a kijelzőn, hogy a stockholmi gép nem indul.
– Azóta semmit nem tudunk, mert nem kaptunk tájékoztatást arról, mi történt a gépünkkel, de ivóvízzel vagy néhány törődő szóval sem kereste meg a Wizz Air a földön ragadt, körülbelül 150 utast – panaszolta dél körül olvasónk, akitől megtudtuk: a csoport már decemberben megrendelte a jegyeket, fejenként 1400 svéd koronába, átszámítva több mint 35 ezer forintba került nekik a veszteglés. Jelezte: a stockholmin kívül tegnap a Londonba és a Barcelonába induló Wizz Air-járatok is legalább ötórás késéssel indultak el.
Emlékezetes, egy hete műszaki okok miatt vissza kellett térnie egy Hollandiába tartó Wizz Air-gépnek Ferihegyre. Előző nap, szintén géphiba miatt, Svédországban rekedtek a fapados cég utasai, illetve nem indult el Nápolyba egy menetrend szerinti járat.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületnél lapunkat úgy tájékoztatták: ilyen esetekben a légitársaságnak kérés nélkül is kötelessége a tájékoztatás, tehát a jogszabályok szerint nem fordulhat elő, hogy az utasok órákig várakozzanak tanácstalanul a reptéren. Amennyiben járatunkat törlik vagy beszállásunkat visszautasítják, kártalanításra és a jegy árának visszatérítésére, vagy más járatra való átfoglalásra van jogunk. Járattörlés esetén akkor nem jár kártalanítás, ha a törlésről a menetrend szerinti indulás előtt legalább 14 nappal korábban tájékoztattak bennünket, vagy az eredeti menetrendhez közeli időben átfoglalást ajánlanak fel, illetve ha a járat törlését rendkívüli körülmények okozzák. A légitársaságnak gondoskodnia kell az ellátásunkról is.
Megkérdeztük a Wizz Airt is, ahol közölték: egyelőre nincs tartalék gépük, amit azonnal be lehet állítani meghibásodás esetén, mert ez jelenleg nem lenne gazdaságos. Az utasokat azonban minden esetben tájékoztatják a késés okáról, s annak várható időtartamáról a hangosbemondón, illetve a monitorokon, általában óránként. Állításuk szerint a légitársaság kárpótlási gyakorlata megfelel az uniós szabályoknak, vagyis ha a járat a menetrend szerinti indulási időhöz képest legalább két órával később indul, az utasok étkezési utalványra jogosultak. Ha a gép legalább öt órát késik, az utas kérheti a repülőjegy fel nem használt árát, ezen- felül a viteldíj húsz százalékát, amely összeget egy éven belül felhasználhat egy következő Wizz Air-foglaláshoz. Arra is lehetőség van, hogy törlik a foglalást, s viszszatérítik a kifizetett jegy árát, vagy az ügyfél díjmentesen elutazhat a cég egy másik járatával.
Társasházi lakás ég Budapesten